Jump to content

merson90
 Share

Recommended Posts

Jag undrar bara hur man gör när man vill exportera alla sina sekvenser man har i ett projekt. Jag jobbar med flera småklipp som ligger under flera sekvenser under mitt projekt. Har förstått att det inte går att exportera alla genom premiere pro, men att det ska gå i Adobe encoder. Jag har dock inte lyckats exportera alla på en gång utan är tvången att exportera dem var och för sig. / Tack

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Max, tack för all den kunskap du delar med dig.

Kan man installera en trial-version av cs5.5 på en dator som redan har cs5 installerat utan att det blir strul av nåt slag. Tex senare när man kanske avinstallerar cs5.5?

Det är tyvärr ofta inte helt problemfritt att avinstallera... Du KAN behöva installera om CS5 då en nyare installer kan få för sig att ta bort filer som CS5 behöver. Har dock inte testat själv med kombin 5.0 och 5.5.

/Max

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Jensamannen
      Tänkte bara lyssna hur ni jobbar när ni lägger på tyngre effekter. Har skaffat "Flickerfree" då vi i jobbet filmar mycket i ledbelysta miljöer som är svåra att få bukt med på plats. Flickerfree-pluggen är dock så pass tung att det rekommenderas att man lägger på den på dom obearbetade klippen för att det inte skall bli för tungjobbat. Hur jobbar ni sen. Exporterar nu ut dom och sparar ner för att sen plocka in i det tänkta projektet eller "nestar" ni dom i det befintliga projektet för att sen lägga på färgkorrigering och annat. Jag sitter på en Mac Book Pro 2019 i Premiere Pro.
      Jens
    • By Daniel Hållquist
      Hej! Någon som är kunnig när det gäller DCP:s?

Jag har gjort en med Adobe Premiere. Vid export valde jag helt enkelt Wraptor DCP. Exporten tog 62 timmar.

Nu undrar jag dock om något gick fel. Vid exporten såg jag att filen var väldigt stor, 805871 MB, men efter det exporterat klart stod det att DCP-mappen endast var 18,8 GB. Eftersom den exporterade i 62 timmar så man tycker den borde vara större. Eller komprimeras den vid export?

/D
    • By revilofoto
      Hej!

Uppdaterade mitt Premiere...och då dök denna rutan upp...
      Vad ska jag göra?

• By Jensamannen
      Skall klippa film från 3 kameror som multicam klipp i Premiere. Jag har filmat med 3 DSLR-kameror och intervjun är 1timme lång så kamerorna delar ju upp filmen i typ 20min klipp. När man då gör en multicamsekvens av alla klippen från 3 kameror läggs varje litet klipp i en egen kanal trotts att dom flesta av dom egentligen kommer från samma kamera. Kan man på något sätt städa ihop så man bara får 3 spår. Ett spår för varje kamera.
    • By Jensamannen
      Jag har lagt ett justeringslager med Lensflare på i ett filmklipp i After effects. Nu skulle jag vilja lägga en lätt oskärpa på min Lensflare, men hur gör jag det utan att påverka filmklippet i botten. Jag vill bara att det skall påverka min Lensflare.
  • Create New...