Jump to content

Super billig hd kamera????

Recommended Posts

2000kr är en jätteliten budget om du är intresserad av att göra film. Vad ska du använda kameran till? Det kanske vore klokare att satsa på en billig använd minidv-kamera. Särskilt om du vill få acceptabelt ljud till samma budget också.

Sommarjobba!

Tack för tipset jag lutar åt en hs10 grym bild till lågt pris!!! men har den mikrofoningång???

Eller finns det någon liknande med det?

Dessa under 2000kr har mik-ingång enligt prisjakt (ett bra tips är att söka där efter de funktioner och pris du vill ha):

Aiptek PocketDV AHD 300

Kodak Zi8

Aiptek PocketDV AHD A100

Creative Vado HD (3rd Generation)

Aiptek PocketDV AHD Z700 Extreme

Aiptek PocketDV AHD Z700

Aiptek AHD H 12 Extreme

hur mycket behöver man ge för att få en bra i såna fall???

Elller går det bra att spela in ljud externt med en inspelar grej och mikrofon?

Nu när jag tittar efter så har Aiptek AHD H 12 Extreme och Fujifilm hs10 likvärdig videokvalitet men Aiptek AHD H 12 Extreme har mikrofon jack+är billigare!!!!

hur mycket behöver man ge för att få en bra i såna fall???

Elller går det bra att spela in ljud externt med en inspelar grej och mikrofon?

Nu när jag tittar efter så har Aiptek AHD H 12 Extreme och Fujifilm hs10 likvärdig videokvalitet men Aiptek AHD H 12 Extreme har mikrofon jack+är billigare!!!!

Den externa micken spelar bara in i mono men det borde vara det man vill ändå. Om du inte väntar dig för mycket av en så billig kamera så blir du nog nöjd.

Nu var det någon som sa att aiptek inte alls är en bra videokamera. Ska man satsa på en bridge kompaktkamera eller vad får man mest för pengarna för???

Måste ha mick jack

"Mest för pengarna" - Grejen är att Mest För Pengarna i det här fallet inte är speciellt mycket. Du kommer inte få en "Bra" kamera för den pengen om du inte nöjer dig med en Aiptek, Camileo eller vad som nu kan tänkas finnas. Mitt tips är att istället Spara pengarna :) Du kan ju få en Lumix G2 för 3994kr, det är inte mycket alls och du är redan mer än halvvägs där om du har 2000. För jag kan se det på dina kommentarer att om du lägger pengarna på något sämre så kommer du inte bli nöjd - För du vet själv hur mycket bättre man kan göra. Det handlar om att hålla ut helt enkelt tills du sparat ihop tillräckligt med pengar för en vettig kamera! :D

http://www.japanphoto.se/product/digital-systemkamera/panasonic/panasonic-lumix-g2-14-42-bla/

Tack!!! Alltså egentligen tror jag nog också att man behöver ge endel mer för en bra kamera. men jag är inte säker på hur långe jag kommer hålla på med film och tycka det är roligt. Men jag går nog på ditt tips för jag och en kompis ska nog göra en youtube kanal med en del kortfilmer och sånt så det är nog värt det.