ESSEM 10 Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Hej filmälskare! Har arbetat på ett komplicerat synopsis ett tag och är i stort sett färdig. Behöver hjälp med att få det att bli ännu bättre (proffsigare) och knyta ihop säcken. Tänkte att jag kunde använda detta forum. Betalar naturligtvis för arbetet och har kontakter i den finansiella världen varför jag hoppas att filmen blir verklighet. Hur går jag vidare - idéer? 0 Quote Link to post Share on other sites
fönstret15 10 Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Ett tips är att göra en treatment (dvs göra en kort sammanfattning av varje scen) så att du verkligen vet vad och hur du ska skriva. Men man kan också börja med att skriva manus om du tycker att storyn är helt klar. Jag själv skriver de delarna i ett manus som jag är nöjd med, medan jag funderar på resten. För att nämna exempel så har jag också en ganska komplicerad filmidé i huvudet, synopsisen är inte ens helt klart än, men däremot har jag redan skrivit introt som jag är nöjd med. 0 Quote Link to post Share on other sites
ESSEM 10 Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 Tack för input, jag behöver hjälp med att avsluta och få till mitt synopsis. Någon som kan hantverket. Synopsis är väl till 75 % klart men jag har kört fast och har inte energin att gå vidare. Jag söker alltså någon som kan hantverket. Jag vet att det är ett bra synopsis med en orginell filmidé men synopsis inte tillräckligt färdigt för att gå vidare i processen. 0 Quote Link to post Share on other sites
tomgrejs 10 Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 lägg upp det här så kan jag kika på det, eller skicka till min mail: tomgrejs@hotmail.com 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts