Gå till innehåll

Musikvideo - Störda Poeters Sällskap - En kula i mitt huvud


Rocksteady Fred

Recommended Posts

 

 

Hej, här är en nysläppt musikvideo till Störda Poeter Sällskaps låt En kula i mitt huvud. Vi försökte att fånga "vemodet" i texten.

 

Filmat med en systemkamera under 2 dagar. Det blev lite småskak men vi räddade upp det hela med ett retro filter som gjorde att det bara ser ball ut.

 

Cool Runnings

 

/ Fred

Länk till kommentar
Share on other sites

Flimret beror nog mest på retrofiltret? Inomhus kan det också bero på att Nikon spelar in med 24fps eller så har ni konverterat till 25fps vid export?

 

Nja, vi la på filtret för att förstärka detta och därigenom göra något bra av det hela... Ska se om det kan ha o göra med inställningarna, tack för tipset!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Det skakade lite för mycket för min smak, men jag skulle nog inte kunna filma stabilare utan någon sorts hjälpmedel. Filmvinklarna kändes ibland lite onaturliga; känner du till regeln om tredjedelar?

 

Hänger schackspelandet och naturvandringen ihop på något vis?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hehe roligt att du nämner regeln om tredjedelar, det var det första en kompis som jobbar med film sa... Hade ingen aning om det, kan förstå poängen, men vi får väl försvara oss med att regler är till för att brytas ;)

 

Skaket ja, det var bland annat därför vi valde att lägga ett retro filter över allt ihop för annars hade det sett än värre ut. Kameramannen hade inte hundra koll på det där men till nästa film!

 

Den sista frågan låter jag vara obesvarad för att vissa saker bara ska få vara lite störda :)

 

Bless

 

/ Fred

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Kul att ni gillar, den är inspelad dels vid Jörlanda Kyrka utanför Stenungsund. Scenerna med schackspelet är tagna i Härlanda - Göteborg på en vind.

 

Vi är grymt nöjda, det svåra var egentligen inte filmandet utan att komma på hur videon skulle vara. Räknar man med allt manusarbete så kanske de tog typ 2 månader att göra. Var mycket att tänka på innan inspelning. Vi funderar därför på om det är värt att lägga ned så mycket tid på förberedelser för en video, de flesta musikvideos är ju mest att man står eller går i en juste miljö och sjunger låten. Vi får se hur vi gör i framtiden, i slutet av månaden ska vi i alla fall filma ett band från Örebro där har vi lagt sjukt mycket tid på manus...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...