Jump to content

Vilket program använder ni för att lagra streamad video till hårddisken?

remote
 Share

Recommended Posts

En fråga innan jag installerar det; Kan man göra några inställningar? Programmet ser väldigt strippat ut.

Jag vill kunna påverka vissa inställningar så som audio recordning kvalitet och ev också video kvalitet. Har det några sådana inställningar?

Det är som du säger ett väldigt enkelt program, utan inställningsmöjligheter, det lagrar med de värden på upplösning, bitrate mm som originalet har.

Detta ser jag inte som nån nackdel: oftast konverterar jag den lagrade filen till det filformat jag egentligen vill ha och DÅ gör jag de inställningar som behövs.

En fråga innan jag installerar det; Kan man göra några inställningar? Programmet ser väldigt strippat ut.

Jag vill kunna påverka vissa inställningar så som audio recordning kvalitet och ev också video kvalitet. Har det några sådana inställningar?

Det är rätt lurigt eftersom de flesta program inte har en aning om vad det är för något de sparar. De tar bara och kopierar dataströmmen för en viss fil. Det är ofta så att det finns flera olika strömmar för olika kvalitet så du får försöka hitta den som passar dig bäst.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Golho
      Många gånger när jag är inne på Youtube kan jag undra hur vissa filmklipp, som innehåller det mest absurda, har massvis med visningar. De brukar ju även ha ungefär lika många tumma upp som tumme ner. Samtidigt så brukar jag även studera lite ibland varför vissa filmklipp från en viss kanal får mer visningar än andra. I väldigt många fall så är det klart och tydligt hur statistiken är för de riktigt stora kanalerna. En BTS kan aldrig få så många visningar som en Parodi kan. Och om man tar en titt förbi filmerna som man hittar under "I blickfånget", som jag tror endast finns på Youtube-appen i iOS, så kan det komma upp massa slumpvisa klipp, vissa från stora kanaler av blandad stil, många ggr FPS-kanaler, men ibland så har jag halkat in på vloggar som inte haft mer än 1600 visningar, vilket är roligt.

Det finns alltså knep för att få flera visningar på sina filmklipp, förutom att publicera dem på diverse forum. Men hur ska man gå till väga när man lägger ut sina filmer på Youtube? Hur stor betydelse har tagsen, thumbnailen och titeln? Nu snackar vi inte bara kortfilmer, utan allt möjligt som folk kan finna intresse av att kolla på. Kan man försöka sprida dem på Facebook, och hur får man filmen att nå ut till fler än de vänner man har på Facebook?

Och även om massa visningar känns bra för självförtroendet får man ju tänka på vad man faktiskt vill. Man vill ju ha många som följer en och kollar på alla filmer man lägger ut. Kan man då kanske lägga ut taktiska klipp som gjorts speciellt för att dra till sig tittare till just den videon?

Dela mer er era erfarenheter, tankar, åsikter och spekulationer. Jag har själv en del tankar som jag fått över åren man surfat på Youtube och skulle gärna vilja diskutera dem med några andra.
    • By flowlops
      Hejsan,

Har nu i 1 vecka varit ute i skogen och filmat naturen, detta kommer bli min första kortfilm som jag lägger ut på YouTube. Men mitt ända problem (eftersom jag är klar nu) är att jag inte kommer på något bra namn till detta klipp. Det ska ju vara något med naturen!
      Har ni något bra namn förslag?
    • By pretall
      Hej,

Jag är ny på forumet, men har kikat runt lite och det är ju kanon för mig som precis har börjat filma lite. Jag planerar att göra lite intervjuer med personer som ska flyga. Jag har ett par frågor gällande detta:

- Får man filma i en flygplats?
      - Får man filma utanför en flygplats, alltså där folk är på väg in till flygplatsen?

Ytterliggare en fråga:
      - Om det skulle bli aktuellt, får man lägga upp intervjuer med slumpmässigt folk på YouTube?

Tack så mycket för hjälpen!

Mvh,
      Viktor
    • By dzubur
      Vad tycker ni om skådespeleriet/inlevelsen? ni får gärna kika på dom andra klippp jag gjort också

(detta är ett av klippen jag använder min egna röst, som jag försökt att ersätta med Ryan Goslings).

ps. youtube får klippet att spela upp ljudet lite efter så kan låta lite osynkat, lämna gärna en kommentar eller så :)

Drive 2011 (movie scene) - YouTube
    • By momaxox
      Hej, ska inskaffa min första "riktiga" kamera nu för att filma skateboarding och fin natur och sedan lägga upp på youtube. Jag har kollat lite själv och har hittar kamerorna:
      Canon PowerShot SX40 HS
      Canon EOS 1100D
      Canon Legria M406

Alla dessa 3 kamerorna/videokamerorna kostar runt 3000-4000kr och det är prisklassen jag tänker gå på som högst. Så.. vilken HD kamera filmar bäst när det gäller skateboarding och natur "timelapses"?
      Finns det några andra bra alternativ i denna prisklass? Tack på förhand :)
  • Create New...