Jump to content

White tea (HD) after effects

macpherson
 Share

Recommended Posts

Hmmm vet inte riktigt om någon tutorial för de kom på de mesta medans jag gjorde de... men använder

twixtor för slowmotion från re:vision de har lite tutorials för hur man använder den men ärligt så är de sämst haha!

en bra sida att lära sig After Effects är Video Copilot han har mycket presets och tutorials som är gratis. Han säljer också lite plugins och sånt som är mer än värt att köpa! som twitch ett annat plugin jag använde för detta

lycka till!

• 1 month later...
  • 1 month later...
hade vart snyggt om du trackade fast grafiken i objekten som rör sig... :)

+1 på den. När de var så extremt stilla i jämförelse med bilden kändes de mer som overlays och inte en naturlig del av bilden. Du kanske också vill mjuka upp kanterna lite för att få det att smälta in lite. Det ser väldigt bra ut när du plockar upp skeden och overlaydropparna kommer med! Det är svårt att se vattnet när du häller ner det i koppen... men hur du får kanterna att synas vet jag inte!

Håller också med transistor om att tempot kan ökas ytterligare.

Med det sagt vill jag också säga att det är schnyggt jobbat! Skål!

• 2 weeks later...

Eftersom den var riktigt snygg kommer det nåra "petimeter-anmärkningar":

- Färgkorrektionen är lite inkonsekvent, den drar lite åt alla möjliga håll.

- Vid skärpedraget från tebladen till tekulan skakar det till lite.

- Din egen reflektion syns i tekulan när du flyttar dig + en skugga i nedre högra hörnet.

- Texten som trackas när du lyfter upp tekulan sitter inte 100%.

Men annars snygg och bra koncept för träning. Tycker själv att det är svårt att bara "hitta på nått" för att testa saker det här visar att man inte behöver göra nått komplicerat...

Dan Ebberts är svårtslagen för Expressions: http://www.motionscript.com/design-guide/toc.html

Också bra sida: http://www.aenhancers.com

//Max

• 1 month later...
Hmmm vet inte riktigt om någon tutorial för de kom på de mesta medans jag gjorde de... men använder

twixtor för slowmotion från re:vision de har lite tutorials för hur man använder den men ärligt så är de sämst haha!

en bra sida att lära sig After Effects är Video Copilot han har mycket presets och tutorials som är gratis. Han säljer också lite plugins och sånt som är mer än värt att köpa! som twitch ett annat plugin jag använde för detta

lycka till!

Twixtor + vatten brukar inte bli sådär jättefint har jag också märkt :OO

Snyggt! :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Elias_
      behöver hjälp med att förbättra eller lösa mitt problem med min dator!?

system:
      asus P9X79 moderkort
      i7-3930K
      32gb corsair 1600mhz
      quadro 4000
      ssd hårdisk+wester black edition 7200rpm
      windows7 ultimate x64

grejen är att jag har senaste programvaran för premiere och grafikortet och allting verkar fungerar perfekt i datorn som är relativ ny men när jag redigerar med 1920x1080 MPEG HD så laggar det jättemycket och tar evigheter att rendera och exportera filmer.
      min kamera är en sony AX2000E som spelar in allt i .m2ts och det går verkligen ej bra att redigera i premeire så jag konverterar all rå material till mpeg HD i media encoder för att det ska gå bättre men det laggar fortfarande och det tar evigheter att exportera filmer... är det någon som upplever detta?? i så fall va kan jag göra ?
    • By Coma
      Jag har stött på ett märkligt problem, extremt lång exporteringstid. Filmen som ska ut är 5 min 35 sek lång, och fotad på Canon Eos 600 D, format är 1440 x 1080.
      Jag sitter med Premiere CS5, datorspec är:

Intel Core i7, 870 @ 2.93 GHz
      8 GB Ram
      Windows 7 64-bit
      NVIDIA GeForce GTX 465

Exporteringen tar alltså nånstans mellan 6 och åtta timmar. Har tidigare exporterat en film som bara var 3 min lång, och hade Magic Bullet Looks inlagt i varenda klipp (som för övrigt tar evigheter att rendera), och det tog bara ca 40 min.

Nån som vet?
    • By Zalathos
      En liten teaser till en kortfilm jag kommer att göra " världen i dubstep ".( Jag har inget emot dubstep, men tycker inte om det, använder det bara för att de passar ).

Tankar och funderingar hur man ska kunna slänga ihop nån liten film på detta vis?

Tack!

• By tinah
      Hej!

Jag har filmat HD med min Canon EOS 500. Jag vill använda filerna för att redigera dem i Final Cut Express HD 3.5.1 (några år på nacken). Men, filerna kräver att jag renderar dem för precis allt allt allt. Måste det vara så, undrar jag? Varför kan jag inte redigera HD-filer i ett program som är avsett för att redigera HD-film?

Jag har läst i ett inlägg på ett annat filmforum att filer med codec h.264 inte är gjorda för att redigeras. Men hur löser då andra detta problem för att bearbeta filmklipp man tagit med digital foto eller videokamera. Vilket program läser dessa filer lika smidigt som när man använder dv-klipp från ett dv-band?

En parentes: Enkla iMovie fixar att bearbeta mina hd-filmklipp, men inte det mer avancerade programmet Final Cut Extress HD. Någon som vet något?

Tack på förhand :)

/Tinah
    • By sfpproductions
      Denna video är gjord i After Effects. Man filmar först en scen och sedan för att göra kameran till att gå över till ett annat rum så filmar man så man får med i kanten av den första bilden för att sedan göra en "fake" rörelse i AE. Kan göra tutorial för de som vill.
  • Create New...