Jump to content

Simon Flack - Reel 2010

SimonFlack
 Share

Recommended Posts

Det finns några klipp du kan ta bort som jag inte tycker fyller så mycket mening. Däribland när någon sträcker sig efter en fjärrkontroll. Snöfall uppåt + ett par till.

Ett tips är att arbeta mer med colorcorrection.

Det som blir över är en massa användande av AE2, men det är kanske inte helt fel det heller! :P

Det finns några klipp du kan ta bort som jag inte tycker fyller så mycket mening. Däribland när någon sträcker sig efter en fjärrkontroll. Snöfall uppåt + ett par till.

Ett tips är att arbeta mer med colorcorrection.

Det som blir över är en massa användande av AE2, men det är kanske inte helt fel det heller! :P

Klippen som du inte tycker har någon mening (fjärrkontrollen) är mest med för att det är så episk musik och inte ett så episkt klipp. Typ sådan "humor" är med i resten av mina filmer.. Också mest för att de som följer våra filmer ska "känna igen" klippet och få "nostalgi" känsla.. inte för att det var speciellt länge sen just den filmen kom men ändå! ;)

Kan hålla med om snöfallet men musiken passade väldigt bra till "lugna" klipp.. musiken saktade ner, och jag tyckte att snöfallet passade väldigt bra till. Jag vet att det inte är något jag "skapat" med svårigheter.. men CC'n blev snygg så tyckte som sagt att det passade! :)

Ja, ja ska börja arbeta mer med CC men jag har varit dålig med ljussättning tidigare så det har blivit lite sådär...

Nu ska jag sluta bortförklara mig och tacka för din kritik! :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By FLiPiNc
      Hej! Jag har nyss köpt en canon 5D mark II och har sedan tidigare inte någon jätte bra erfarenhet av film och foto.

Det som jag har tänkt att använda kameran till är främst att göra kortfilm men även för att ta kort på familj och vänner. Jag har tänkt att investera i några objektiv. Jag har ett 50mm/1.4 objektiv och har tänkt att lägga ungefär 7-9 tusen på några fler objektiv (kan även tänka mig att lägga mer om jag känner att det är något som jag verkligen vill ha).

Så då är frågan, vilket eller vilka objektiv rekomenderar ni för en rätt så pass låg budget?
      Har tänkt köpa nu på mellandagsrean :)

Mvh Filip Göranson
    • By Joe Hill
      Det är första gången jag prövar på att göra en kort actionfilm. Detta är en av scenerna.
      Tacksam för feedback för att göra scenen än mer realistisk?

After effects bullet flares test - YouTube
    • By Helium
      Vad tycker ni om våran kortfilm , jag har skrivit manus , gjort musiken , ljudeffekterna, :D

Vad tycker ni om klippningen , tycker ni att vi borde göra fortsättningen?
      Tack i förväg! :D
    • By OlofStorm
      Min senaste film. Skjuten på 5D mark III.

• By SimonFlack
      En ny teaser för min kommande film "A Shattered Mind".

Handlingen följer:
      "Lucas vaknar upp på ett tåg. Han har inget minne av hur eller varför han är där. I panik stiger han av tåget för att sedan märka att saker och ting inte är vad de verkar vara. Han jagas av främmande människor och tvingas kämpa för sin överlevnad samtidigt som han desperat försöker minnas vad som hänt honom."

En drama-film med inslag av action och mystik. Utspelar sig i Stockholm.

Filmad med en Panasonic AG-AF 100.

I rollerna:

Adam Östlund
      Amanda Flack
      Arman Fanni
      Alexander Fjellner
      Marie Kühler
      m.m

Filmen är skriven av mig (Simon Flack) och David Tapojärvi.

Om det verkar intressant, kolla gärna upp facebook-sidan där det läggs upp nyheter, behind the scenes-material, posters och trailers!

Hoppas ni gillar det och att ni blir sugna på att se den färdiga filmen som kommer någon gång i vinter! :)

A Shattered Mind | Facebook

Simon Flack | Director | Cinematographer
  • Create New...