Jump to content

High Staked Diamonds - Fan James Bond-film

Otto93
 Share

Recommended Posts

Det verkar ju ganska ambitiöst. Men ni failar på en hel del. Det jag såg så verkar ni inte ha ljussättning vilket gör att fotot blir ganska tråkigt. 180 graders regeln är ganska viktig också, samt hur ni har klippt, nu var det några klipp i början som blev konstiga. T.ex. fotografiet gick alldeles för snabbt...osv

Efter att jag hörde ljud från kameran / stativet flertal gånger stängde jag av.

Gör en uppföljare som är bättre så ska jag se hela ;)

Tackar för den konstruktiva kritiken och att du inte bara skrev att filmen var sämst. :)

Jag håller med dig på ljussättningsdelen, många scener var alldeles för mörka.

180-graders regeln har du rätt i också.

Angående kameraljudet så kommer det lösa sig till kommande filmer för vi ska nämligen införskaffa oss en mikrofon till nästa film och vi funderar på att köpa en spot också.

Vi kommer inte göra en till Bondfilm, iallafall inte med mig i huvudrollen (det hade vi iofs bestämt redan innan vi släppte den här men iallafall). Vi kommer dock göra en film, som är en uppföljare till en film gjorde förra julen, som heter Blunt Dignity 2. Kommer förhoppningsvis vara mycket bättre, iallafall skådespelarmässigt, manusmässigt och förhoppningsvis också den tekniska biten.

Det är inte jag som redigerar filmerna, jag är mer intresserad i själva storyn och skådespeleriet :D

Just som bassbucket sa så brister tyvärr filmen i stort sett p.g.a. ljuset. Det är den tekniska biten som ni skulle ansträngt er mer på, speciellt när man gör ett sådant ambitiöst projekt som jag märker att ni lagt ner mycket tid på.

Försök filtrera bort ljudet som brusar i t.ex. skidåkningsscenerna och då man hör ljud från kameran. Även den totala ljudnivån kunde ha stärkts och blivit lite högre, plus att ni skulle ha kört med en hyfsad mikrofon redan i denna film istället för att införskaffa en senare :) Kom ihåg att göra omtagningar också då ni hade många suddiga och "fladdrigt" ofokuserade bilder igenom nästan varje scen. Den tekniska biten faller tyvärr pladask och gjorde så att jag inte klarade att se hela filmen.

Tänk på att "anstränga" er mer när man väl satsar så stort, även fast film inte är lätt! Oavsett hur bra storyn är så tappar man intresse då det tekniska brister.

Jag vill inte framstå som en gnällkärring, men jag hoppas ni förstår vart jag vill komma och vad jag vill ha sagt då allt det jag sagt är viktigt att tänka på :)

lycka till framöver!

Tycker ändå det är kul att ni vågar testa på att göra något sådant. Man lär sig sjukt mycket på att testa på och se vad som händer. Märks att ni gillar att göra sådan här typ av grejer och det är bara att kämpa vidare och utveckla alla idéerna osv för att få det så snyggt som möjligt. Självfallet kan jag också sitta här och skriva alla småfel, men ni har ändå fått rätt bra kritik på det ändå. Men något som de andra nämnt, som bör nämnas igen är att ni läser på 180graders regeln. Men som med alla regler är dom till för att brytas. Dock kanske inte så här brutalt i eran film. Men det är bättra att veta om den och att man kan den för att sedan bryta mot den. Lycka till med framtida projekt!

Jo, "övning ger färdighet". Vi blir bättre för varje film som vi gör och till nästa film, Blunt Dignity 2 så ska vi köpa en mikrofon, ett nytt stativ och så har vi upptäckt två nya saker man kan göra för att få snygga/lena kamera rörelser.

Tackar för kritiken.