Jump to content

HDCAM visningskopia kostnad?

Mister
 Share

Recommended Posts

Nja, han har en färdig film och undrar vad det kostar att få ut den på HDCAM-band.

Kolla med något produktionsbolag eller post-företag (ej citymail, Posten AB). Shoot & Post ligger i Göteborg t.ex finns fler att hitta på gula sidorna. Med lite tur och välvilja kan du nog få det för en liten slant +bandkostnaden.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Flimmerfestivalen
      Den 5 - 14 oktober 2012 är det dags för 14:e upplagan av Norrköping filmfestival Flimmer. Under festivalen går dessutom Guldsvanen - Östergötlands uttagstävling till Novemberfestivalen - av stapeln. Festivalen är dessutom en mötesplats för dig som älskar att prata, se och göra film och en chans att visa din film inför våra 6 000 besökare. Läs mer på vår facebooksida (kopiera in länken: Flimmer - Norrköping filmfestival - Ideell organisation - Norrköping, Sweden | Facebook) eller på vår hemsida och anmäl din film innan 25 juli: Start | Flimmer

Direktlänk till anmälningsformulär: Anmälan/Submission | Flimmer

Varmt välkomna!
    • By Enfant Terrible
      Tja!

Jag är en Justicefantast som vill ta mig till Hultsfredfestivalen iår och alltid drömt om roadtrips med okända människor. Någon som tänkte köra dit? :)

Kontakta isåfall 0760646723/bappeG@gmail.com

/Benjamin Bengtsson Gonzales
    • By LeMépris
      Letat runt på forumet men hittar inte en tråd som besvarar mitt problem vilket är följande..

Jag har gjort en 10 min. lång film som jag nu vill skicka runt på festivaler, kvalitén måste då alltså vara så pass bra att dom kan blåsa upp den på en bioduk.
      Filmen är i Apple pro res 1920*1080 och när jag exporterar den som en mov-fil(current settings) blir den 12 gb. Jag vill ha en mindre fil så att jag åtminstone kan bränna den på en dvd. Hur gör jag?

Kan jag använda quicktime conversion i fcp och ändra codecen till h264 eller nåt? jag förstår mig inte riktigt på conversion och jag vet inte ens om jag gör rätt i att pilla i den.

Tacksam för alla tips.
    • By Isabella
      http://www.rihl.org/historique_us.php

copy paste därifrån :)

Les Rencontres Henri Langlois are:
      ___

■ an international festival of film schools where schools from many countries submit films to the competition every year,
      ■ an opportunity given to the public to be in the heart of filmmaking today and discover promising filmmakers,
      ■ a positive forum for young directors and professionals from all over the world and the public alike.
      ■ a cutting edge in visual image education through a programme strong on collaboration with schools from primary to university level.

The Festival is a breeding ground for young filmmakers from all over the world. And the competition is always full of little surprises and great discoveries: Nick PARK, with the first Wallace & Gromit, Pascale FERRAN, Noémie LVOVSKY and Arnaud DESPLECHIN all brought their films here.
      ___
      The Jury's ‘Grand Prix’; Public Prize and French Critics prize are among the awards given to these newcomers to the world of cinema.
    • By hertzen
      Vi ska under en vecka visa utvalda delar av Bergmanskatten på biograf Royal i Uppsala. Så ta denna unika chans att få se Sveriges största regissör på bio!

Festivalen pågår 22 - 28 mars.

Måndag - Sommaren med Monika
      Tisdag - Persona
      Onsdag - Vargtimmen
      Torsdag - Såsom i en spegel
      Fredag - Smultronstället
      Lördag - Det Sjunde Inseglet
      Söndag - Fanny och Alexander (full version ca 5.30 h)

Visningstider:
      Mån - Fre 18 & 21
      Lör 15, 18 & 21
      Sön 15

Pris: 65 kr

Följ evenemanget på Facebook:

http://www.facebook.com/#/event.php?eid=184834815953&index=1
  • Create New...