Jump to content

Köpa en digitalkamera

kalle112
 Share

Recommended Posts

Jag har en budget på ca 2-3 tusen och vill för dom pengarna köpa en digitalkamera som ska vara:

*så liten som möjligt

*ha så hög upplösning som möjligt

*kunna spela in i HD

*ha mycket bra optik

Jag kan inget skit om kameror. En sökning på google gjorde mig bara mer förvirrad. Hur sjutton ska man tänkta när det gäller sånt?

Beggars can't be choosers.

I prisklassen 2-3 tusen vill jag påstå att det är hugget som stucket vad du väljer. Det bästa du kan göra är att gå in på prisjakt:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=84&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=k=s57873393

och välja "fler sökkriterier" och försöka få fram en kamera som passar dig, dina önskemål och din budget.

Canon IXUS100 kostar runt 1000:- och filmar i 720p. Stor som ett cigarettpaket och filmar i bättre kvalitet än äldre proffskameror. Kvalitén duger i de flesta sammanhang, som training, som audiovisuell anteckningsbok m.m. Kan alltid bäras utan att synas. Bättre att få något videomaterial med den än inget alls. Sedan kan utvalda scener spelas in med bättre kameror. IXUS100 tar i mörker och skymning bättre bilder än den Canon EOS systemkamera som jag har.