Jump to content

Liten kamera som spelar in över USB/FW i HD

Steffe
 Share

Recommended Posts

Hallåj!

Jag är på jakt efter en så liten kamera som möjligt, typ GoPro / ContourHD, som klarar av att streama data direkt till USB eller Firewire. Helst i 1080-format.

Tanken är att kameran ska kunna spela in i flera timmar utan avbrott*, och jag vet inte om det finns någon smidigare lösning än att spela in direkt till en dator? Minneskort blir ju fulla rätt snabbt...

*Helst ska klippen delas in i 20-30 minuter vardera. Att importera flera timmar i t.ex. PPro blir alldeles för segt tror jag.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Kimster
      GoPro släpper högst intressanta efterträdare.

Framförallt Black Edition med 120fps eller 4K i 12 fps eller 2,7K i 30fps och inbyggd WiFi. . . \o/ $400

HERO3 Cameras | More Powerful in Every Way | Most Advanced GoPro
    • By kristofer86
      Hallo på er!
      Har vart ett stort fan av att göra film i alla år, men inte förän det sista bestämde jag mig för att betala ett medlemskap på Lynda.com för att lära mig filmredigering. Har letat efter en sida där man kan diskutera sina småklipp länge, så nu gör jag ett försök här! :)

Är i en väldigt tidig fas, men det går framåt på ett sätt som gör det hela väldigt kul!

Här kommer min första film, hade vart glad över att höra hur ni uppfattar den!
      Tackar på förhand!

• By Patstrike
      Official music video for Uppsalas Tennis Bafra - filmad med GoPro.

• By markus.ek
      Hej!

Jag är på extrem hobbynivå och filmar lite det jag känner för, har gjort 2 filmer hittills och det är dessa:

Och det är väl typ såna träffar osv jag kommer filma som mest, och utrustningen jag har att filma med är:

Panasonic HDC-SD900
      Nikon D300s
      GoPro motorsport 1080.

Jag har börjat fundera på extern mic till min SD900, men då slog mig tanken, kanske är bäst att köpa en sån makapär som "zoom h2n" tex istället?

Måste väl vara klokare än att köpa en fast extern vanlig mic? Då blir man ju lite mer låst. Ända nackdelen jag ser är att man får lägga in ljudet i efterhand, men det kan ju inte vara jättesvårt att synca med bara en handklapp eller fingerknäpp framför kameran?

Är väldigt ny på området, så vore bra med lite tips och hjälp.

Tack!
    • By toni
      En liten film jag gjorde på min senaste resa. Test av GoPro HD 960. Jag funderar på att ordna ett Eye of Mine Focus Fix UW-hus till den fast å andra sidan funderar jag på att gå över till E-PL1 istället med Olympus undervattenshus. Med adaptrar kan man ju köra ett antal intressanta objektiv på den. Hursom. Filmen är redigerad i iMovie och jag har försökt färgkorrigera något - lite för enkla verktyg i iMovie för att få bra resultat - får redigera om den i ett bättre verktyg så småningom.

Enjoy!

Edit:
      Såg att man kunde visa filmen direkt här:

• Create New...