Jump to content

Scener att gråta till...

Recommended Posts

Jag gråter till många scener i Braveheart, men framförallt är det hämnd scenen när dom tar över byn tillbaks från engelsmännen, freedom-talet vid Battle of Stirling och sista tortyr scenen.

Sen finns det slutet av Elefantmannen och början av War of The Worlds.

Jag undrar hur många "coola" människor som kommer kolla på den här tråden och tänka: "Vilken lameass tråd!" Well screw them!

Senast jag verkligen grät till en scen var när jag satt i Dokumentärfilmskolans biosal, på Ölands folkhögskola, och kollade på Seven Pounds. Det var den scenen när Will Smiths karaktär slutligen tar självmord för att rädda tre andra liv, genom att donera livsnödvändiga organ till dem. Sådana saker träffar mig rakt i hjärtat.

Jag undrar hur många "coola" människor som kommer kolla på den här tråden och tänka: "Vilken lameass tråd!" Well screw them!

Senast jag verkligen grät till en scen var när jag satt i Dokumentärfilmskolans biosal, på Ölands folkhögskola, och kollade på Seven Pounds. Det var den scenen när Will Smiths karaktär slutligen tar självmord för att rädda tre andra liv, genom att donera livsnödvändiga organ till dem. Sådana saker träffar mig rakt i hjärtat.

SÅ bra. då vet vi hur den slutar. Tack så mycket.

LastonFilm

Tips för framtiden: Spoilertaggen kan man nyttja när man skriver specifik och storymässigt avgörande info om en film - särskilt om filmen är så pass ny (alltså förmodligen av relativt många ännu osedd) som Seven Pounds ju är.

Jag gråter ALLTID till film! nu har jag börjat gråta när saker e väldigt snyggt gjorda också... som senast när jag såg Synecdoche, New York så grät jag typ hela tiden pga hur bra manuset va upplagt :I känner att film börjar ta kontroll över min kropp nu :/ annars brukar det va typ långa åkningar där man inte vill blinka och av kroppens natur så sitter man helt plötsligt och gråter :)

Annars så är slutet i Where the Wild Things Are omöjlig att inte gråta till :)

Slutscenen i Von Trier's "Dancer in the Dark"

Den - är - sjukt - bra! Jag tror faktiskt det är den film som jag bölat mest till. I slutet av den filmen så släpptes till och med personliga saker, vilket jag inte vet beror på själva filmen i sig eller om jag bara var väldigt pubertal eller något.

Annars så är slutet i Where the Wild Things Are omöjlig att inte gråta till :)

Fyfan va härligt att höra någon säga så! Helt klart "Årets film 2009"!

• 1 month later...

Jag älskar filmer som kan lyckas få mig att gråta. Några otroliga filmer med riktigt fina scener som riktigt tvingar fram tårar är.

Skriver kortfattat om scenen, tycker ni det är spoiler så försök att inte läsa beskrivningen ;)

Crash - När mannen ska skjuta lilla dottern.

Armageddon - När Pappan säger farväl till hennes dotter genom radiotv:n.

Seven Pounds - Slutet när han donerat organen.

(I vissa fall denna)

A Walk To Remember - När han kramar om sin pappa efter att ha betalat vården för tjejen.

(Ger mig inga tårar men är en sjuukt fin och välgjord scen)

Sagan Om Konungens Återkomst - Slutet, när alla tar farväl.