Jump to content

Ingen svarar på mitt manus...:(

Recommended Posts

Skrev ett manus för några dagar sen, har inte postat det här men jag skickade in det till några producenter, unga producenter (20-28 årsåldern). En av dem sökte efter en novellfilmsmanus och dem andra skickade jag bara in till lite random.

Nu har det gått två dagar och ingen av dem har svarat på mitt mejl... Jag är en otålig människa och vill ha svar snabbt, men jag har inte ens fått ett mejl som säger att dem kommer att läsa manuset senare eller så.

Betyder detta att dem antingen struntar i manuset, har inte hunnit läsa det, har inte hunnit bestämma om det är bra eller inte eller att dem inte är närvarande för tillfället?

Har någon här erfarenhet av producenter och vet hur dem fungerar? Hur brukar dem göra? brukar dem svara med ett mejl som säger att de är upptagna eller håller på att läsa det?

För jag blir orolig när jag inte får svar och inte vet :) Blir asförbannad när t.ex. internet helt plötsligt stängs av utan att man har gjort något fel eller ens kan laga problemet.

Vill ju inte bli förbannad i onödan så därför behöver jag kunskap om producenters sociala vanor!

:D

producenter har ofta väldigt mkt att göra, och är det inte något material ni har avtalat om kan det dröja innan de tittar på det, om de ens gör det.

mejlade för ett tag sen ett projekt till en producent, som jag känner och vi hade dessutom redan pratat om att han ville vara involverad i detta, ändå tog det typ fyra veckor och en påminnelse innan jag fick svar. sedan har jag mejlat flera ggr efter det, men nu har han semester ha ha....

är du otålig vet jag inte om du bör hålla på med film.. film handlar mest om att vänta :D

producenter har ofta väldigt mkt att göra, och är det inte något material ni har avtalat om kan det dröja innan de tittar på det, om de ens gör det.

mejlade för ett tag sen ett projekt till en producent, som jag känner och vi hade dessutom redan pratat om att han ville vara involverad i detta, ändå tog det typ fyra veckor och en påminnelse innan jag fick svar. sedan har jag mejlat flera ggr efter det, men nu har han semester ha ha....

är du otålig vet jag inte om du bör hålla på med film.. film handlar mest om att vänta :D

Jag är otålig men jag kan ju alltid hitta på något annat medans man väntar ;) Eller är filmbranschen som ett enda stort vänterum på tandvården? :O

Jag är otålig men jag kan ju alltid hitta på något annat medans man väntar ;) Eller är filmbranschen som ett enda stort vänterum på tandvården? :O

mkt inom filmvärlden tar en väldig tid.. :) så bästa tipset är nog att försöka ha flera olika projekt på gång samtidigt, så det alltid finns något att arbeta med.