Jump to content

mina HD klipp funkar inte i vegas

pontuskarlsson
 Share

Recommended Posts

Jag brukade ha samma problem med HD-material från en hjälmkamera, installerade medföljande program och codecs samt installerade rätt codec för ändamålet.

Vad är det för kamera? Är det en kamera som spelar in på minneskort eller?

Jag brukade ha samma problem med HD-material från en hjälmkamera, installerade medföljande program och codecs samt installerade rätt codec för ändamålet.

Vad är det för kamera? Är det en kamera som spelar in på minneskort eller?

aa det är en samsung nx 10 med sd minneskort (systemkamera)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Sunil87
      Jag och några kompisar gjorde en långfilm utan budget, här är trailern:
      https://youtu.be/LGWWL-eGs6w
      Filmen blir ca 1h 30min och är lite av en skräckkomedi roadtrip rulle genom den fiktionella staden Långboda under en zombieapokalyps.
    • By RedRocker
      Hej!

Ja detta är väl kanske den mest simpla fråga som ställts på Forumet...?
      Jag har googlat i timtal utan resultat, så troligtvis är det FÖR självklart för att någon annan ska ha haft samma problem...

Saken är denna:

Jag har i Sony Vegas Pro 12 färdigställt en liten film på ca 12min. Full HD.
      Denna vill jag nu skicka i bästa möjliga kvalité på ett USB-minne till en god vän, som kommer att bearbeta den ytterligare. (i Mac)

Rendera har jag gjort utan problem... (tror jag, om jag nu hittat rätt inställningar vill säga).

Men efter renderingen vill jag ju EXPORTERA en WMV/MPEG/AVI fil eller vad som nu lämpar sig bäst....

För länge sedan redigerade jag lite i Adobe, och där körde man ju "Exportera - Media Encoder"... men i Vegas är det på denna punkt inte sig alls likt.
      Tilt! Kommer helt enkelt inte vidare efter renderingen :-(

Har plockat upp annat material till Dvd Architect, så grejerna "fungerar" iallafall som de ska antar jag.

MYCKET tacksam för svar.
    • By bylletski
      Tja jag ska spela in en kortfilm i helgen och jag har en sån här kamera.

http://download.aiptek.eu/Camcorder/AHD%20H500/AHD-H500_Datasheet.pdf

Nu undrar jag i Sony Vegas går det att ändra bilden så att det blir en äkta filmkvalite? Jag kommer filma i 1080p eller är jag tvungen att köpa en kamera för 10-20 tusen bara för att få den här filmbilden?
    • By DivineLavinia
      Hej!

Jag heter Viktor, för tillfället pluggar jag Music Production i London, där jag bland annat läser Music And Sound For Moving Image.
      Därför letar jag nu efter alla slags projekt där det kan behövas musik/ljuddesign.

Hör gärna av er om ni är intresserade, vill höra något jag gjort tidigare eller vad som helst.

Med Vänliga Hälsningar
      Viktor
    • By akokalela
      Kära forum!

Jag behöver skapa en kontur på en logga gjord i Illustrator, så som man kan göra med textobjekt, och undrar om det finns något smidigt sätt att göra det på?

Arbetar i vegas pro 11 fyi.
  • Create New...