Jump to content

Recommended Posts

Satt och tänkte lite och kom på den här filmidén. Inget jag har planerat att skriva manus till, vill bara få kritik helt enkelt :D

Ok. Let's go.

Tre ungdomar som inte känner varandra blir plötsligt kontaktade av en hemlig organisation. De träffas och har ingen aning varför, men organisationen skickade en video till dem som förklarar varför just dem har träffats. Organisationen som kontaktat alla tre är en rebelliskt, psykopatiskt terrorgrupp som ska starta ett "krig" mot "de äldre generationerna", som enligt organisationen har förrått ungdomarna.

Organisationen "ber" de unga männen att döda några av "tyrannerna". Alla tre tycker att detta verkar absurt, men blir så illa tvungna att döda dessa "tyranner" för annars kommer organisationen att döda dem tre och deras närstående.

Dem beslutar sig för att döda dessa s.k. "tyranner". Dock så går inte allt som dem tänkt sig och allt slutar med att de tre unga männen misslyckar totalt med sitt "uppdrag"'

Så vad tycks`? ge mig kritik ^^. (fast hur kan man egentligen kritisera en idé??? :O) Är det något som NI skulle vilja se?

Det är klart det inte alltid måste vara realistiskt, men personernas handlingar måste kännas trovärdiga. Det kan möjligtvis bli ett problem i storyn. Men det är naturligtvis svårt att uttala sig om något du skrivit ner på en minut. Det vore intressant att se ett manus.

Det är klart det inte alltid måste vara realistiskt, men personernas handlingar måste kännas trovärdiga. Det kan möjligtvis bli ett problem i storyn. Men det är naturligtvis svårt att uttala sig om något du skrivit ner på en minut. Det vore intressant att se ett manus.

Eller kanske en catchy logline?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Pedolly
      Har tagit bort idén eftersom jag börjat skriva manuset. (just in case)
    • By Mattias_RF
      Vi håller på att utveckla en helt ny plattform för finansiering av film och vi söker nu intressanta projekt att ta oss an.
      Vi har en betaversion klar och vid lanseringen av plattformen vill ha intressanta filmprojekt med direkt från start.
      Några av de största filmskaparna i Sverige har redan visat sitt intresse för att ha med sina filmer men vi behöver
      en bredd av projekt där även mindre kända filmare kan vara intressanta.
      *
      Det är omöjligt att säga mer än så i nuläget eftersom plattformen håller på att utvecklas, men ifall detta låter
      intressant så kan ni skicka in era projekt till oss. Om vi skulle vilja ha med era projekt så kan vi träffas och förklara
      exakt vad som gäller. Det är helt gratis att ha med era projekt, det enda vi kräver är er tid och lite information.
      *
      Det vi behöver av er:
      *
      - Synopsis
      *
      - Treatment
      *
      - Utförlig budget
      *
      - Teamlista (helst med länkar till IMDB eller showreels)
      *
      - Sådespelarlista (helst med länkar till IMDB eller showreels)
      *
      - Produktionsbolag (om det finns något ber vi om att få fullständiga kontaktuppgifter)
      *
      - Investeringar som redan är gjorda i filmen (om det finns några, isåfall av vem och hur mycket)
      *
      *
      Vi söker främst Långfilms- och dokumentärfilmsprojekt (Eller kortfilmsprojekt med väldigt etablerade
      filmskapare eller skådespelare).
      *
      Var med i revolutionen!
      *
      Svara till:*
      niklas@filminvest.se

Mattias Modig
      RedFilm
    • By Oscar Levy
      Är helt ny på det här, men har en film i mig baserad på personlig och verklig händelse. Vet att det skulle kunna bli en riktigt spännande film. Men har som sagt aldrig skrivit manus eller studerat manusskrivande. Har skrivit artiklar som journalist och då till viss del skrivit berättelser och reportage. Tycker ni att det finns något att jobba vidare på - baserat på detta synopsis? Ge mig gärna tips på hur jag bör justera synopsiset och hur jag bör gå till väga för att färdigställa ett manus. Kanske att man kan samarbete med någon?
      Anstasiya.doc
    • By Julpynt Film
      Jag vet att detta är överdrivet men ja...är det bara jag som inte "vågar" lägga upp manus/synopsiser här på Voodoo? Ett har jag lagt upp, men det är jag inte så nöjd med. Men alla bra idéer. Vem som helst kan ju sno dem, eller hur? Jag har ju inget bevis på att det från början var min idé egentligen. Dock förlorar jag ju faktiskt på att inte lägga upp det heller, feedback är väldigt bra. Men man kan ju få kritik från andra håll också.
      Är det någon annan här som sparar sina bästa idéer? Själv sitter jag på ett flertal riktigt bra.

Ha det bra! :)

PS. Flytta gärna den här tråden om den inte passar in i detta forum, men tyckte detta passade bra. :)
  • Create New...