Jump to content

Recúrrens - En svensk novellfilm

johancederholm
 Share

Recommended Posts

Fan va snyggt! sista scenen är helt perfekt :D jag tycker däremot att ni borde klippa bort klippet som börjar vid 0.37 :/ förstör stämningen lite att få se dom maskerade männen vara "normala". annars jätte bra allt! även hemsidan va stilren och snygg :)

Fan va snyggt! sista scenen är helt perfekt :D jag tycker däremot att ni borde klippa bort klippet som börjar vid 0.37 :/ förstör stämningen lite att få se dom maskerade männen vara "normala". annars jätte bra allt! även hemsidan va stilren och snygg :)

Tack så mycket för de fina orden! Att deras ansikte avslöjas har jag faktiskt aldrig tänkt på, bra påpekat!

Vad använde ni för utrustning? Kamera t.ex.? För övrigt tyckte jag att det var skit snyggt! Skulle gärna vilja se hela.

Tack så mycket för de fina orden.

Vi använde en Canon Legria HF S11 med Handy35 35mm-adapter. På ljudsidan använde vi tascam hd-p2, sennheiser*MKH 416-P48U3 samt akg c 451 b.

YEAH! Fan va snyggt. Känner igen konceptet såklart, men ni värkar ändå ha lite annorlunda twister här och var. Hur lång är själva filmen, och när och var kommer man kunna se den och hade ni någon budget?

hehe tackar å bockar!

Filmen är cirkus 27 minuter lång, vi fick 3000kr i bidrag från Reaktor Sydost som vi använde till rekvisita men la ut en del pengar ur egen ficka också. Vi sonderar terrängen efter möjliga filmfestivaler och liknande för tillfället...

Jäklar vad snyggt! Detta vill jag gärna se hela resultatet på! Säger som andra. Behåll mystiken med vakterna , att man inte ser dem som mänskliga . ^^

Jag måste också få såga, Jäklar vilka miljöer! Matsalen är helt underbar att se på! Mkt imponerad på den delen!

Grymt som tusan! :)

Hur inredde ni fängelset? Är det inspelat på nåt gammalt oanvändbart fängelse eller har ni lagt en del kraft på scenografin? :)

Tackar!

Vi har spelat in det mesta på en gammal skrivmaskinsfabrik, matsalen är filmad på en gammal mattfabrik. :)

Jäklar vad snyggt! Detta vill jag gärna se hela resultatet på! Säger som andra. Behåll mystiken med vakterna , att man inte ser dem som mänskliga . ^^

Jag måste också få såga, Jäklar vilka miljöer! Matsalen är helt underbar att se på! Mkt imponerad på den delen!

Tack för de fina orden. Vi sökte länge efter inspelningsplatser och i slutändan hittade vi några som vi föll för! :)

Jag störde mig lite på den stillastående kameran utgenom halva trailern, men blev glad när jag skippade framåt en bit och såg att det rörde på sig mer under andra halvan. Annat än det finns det ju inte mycket att säga, ser Väldigt intressant ut. (Y)

Jag störde mig lite på den stillastående kameran utgenom halva trailern, men blev glad när jag skippade framåt en bit och såg att det rörde på sig mer under andra halvan. Annat än det finns det ju inte mycket att säga, ser Väldigt intressant ut. (Y)

Tackar för kommentaren!

Jo det är mycket stilla kamera i första halvan för att övergå till en mer och mer rörlig under filmens andra hälft.

• 9 months later...
Grym trailer. Väldigt spännande.

Lite tråkigt med de vanliga moderna kontorsborden i matsalen och att alla skådepelare är i samma ålder. Förstör illusionen lite. Men jag förstår er begränsade budget. Sista scenen var schysst.

Tackar för kommentaren, håller med om att ett större ålderspann på skådespelarna inte skulle skadat men vi hade som du också påpekar en väldigt liten budget.

Hela filmen går att se här ifall du är sugen:

• 2 weeks later...

Ville bara säga att jag tyckte om filmen. Tror att jag fattade slutet... men var tvungen igen och då blev jag osäker. Men grymt fotot, jäääätttefina miljöer, bra skåspeleri, bra plot! :D Vad är det för objektiv ni har när en av vakterna går mot fängelset i början? Den bilden har sån jävla känsla.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By J.Anderberg
      Hej!

Har nu släppt en "Theatrical Trailer" till Collage.

Lite info:

Release: 15 December 2013 på http://www.timeweaver.se/se/film/collage

Längd: 46 min

Kamera: 2 stycken Canon 7D

Ljud: Zoom h4n och Röde NTG3

Upplösning: 1080p

Program:
      Sony Vegas Pro 12
      Adobe After Effects
      Cubase 6
      Soundforge
      Wavelab

Stöd från: Film i Dalarna, Film i Halland, Medidact AB, Triple T Productions

Produktionsbolag: Timeweaver Productions

Filmen kommer att ha premiär nu i höst!

Hoppas det smakar!
    • By wildhack
      Hallå hallå

Jag snubblade av slump över ämnen i forumet om 35mm adaptrar för att få mer "filmisk" känsla och bättre skärpedjup. Jag har kollat på klipp med 35mm adaptrar och tänker att, det där kanske jag också borde fixa inför min kommande kortfilm? Detta är min första kortfilm med just denna kamera. Tidigare har jag använt enklare saker. Vad skulle ni säga? Kan jag fixa det utan adapter och istället försöka suga ut allt ur inställningarna på kameran?

Vad kostar en resonabel 35mm adapter? Har inte hittat det medelpriset någonstans än. Jag har endast 2000 att bränna.

Vänliga hälsningar
    • By johancederholm
      Hej allihop!

"Du borde vara död" är ett drama om en man med psykologiska besvär som gjort honom besatt av en karta uppsatt på väggen, samt en kvinna som söker lycka och trygghet i samlandet av snäckor och drivved som spolats iland på stranden.

OBS: Filmen är inte längre tillgänglig online.

En film av: Johan Cederholm
      Medverkande: Victoria Magnusson, Johan Cederholm
      Musik: Kevin MacLeod

Filmen är så gott som färdig, den är 22 minuter lång och inspelad med en Canon 550D.

Kom gärna med feedback på teasern, jag postar hela filmen här så fort den finns ute!
      /Johan
    • By Nordahlaren
      För över ett år sedan gjorde jag min första novellfilm, jag hade äran att få jobba med många etablerade och bra skådespelare. Filmen har funnits på DVD ett längre tag men har nu tagit steget ut på nätet för hela världen att skåda.

Se den gärna och hör av er med feedback, jag har utvecklats så sjukt mycket tackvare den här produktionen och verkligen hittat mitt kall här i livet.

Gå gärna in på NordahlFilm på facebook eller NordahlFilm, följ oss på twitter eller kolla in våra andra filmer på YouTube!

Hör gärna av er med feedback som sagt ;) tack!

Här kommer filmen:
      Kan du förlåta? (2010) - Hela filmen - YouTube

/Johan Nordahl
    • By cinematik
      Nu finns vår novellfilm, Björn, ute för beskådan! Filmen spelades in i och omkring Vinslöv under fyra dagar i april.
      Ta väldigt gärna en titt och dela med er av era åsikter!

Skådespelare: Filip Svensson/Johan Cederholm
      Manus: Johan Cederholm
      Regi: Johan Cederholm
      Foto: Mikael Berglund
      Ljudmix: Joel Arwidson
      Klippning: Mikael Berglund
      Originalmusik: Yngling (www.yngling.nu)

Hela filmen (20:56)

En liten teaser (01:30)

Så här såg det ut under inspelningen (11:28)

Några frames från filmen:
      http://farm7.static.flickr.com/6128/5973991522_1f7387002c_d.jpg
      http://farm7.static.flickr.com/6139/5973433633_5b594eb6c3_d.jpg
      http://farm7.static.flickr.com/6148/5973995118_2b153b8685_d.jpg
      http://farm7.static.flickr.com/6090/6102830150_36fe24b345_d.jpg

Bilder från inspelningen:
      http://farm6.static.flickr.com/5029/5664041691_412bda2333_d.jpg
      http://farm6.static.flickr.com/5187/5664611852_f84c38627e_d.jpg

Fler bilder finns på följande länk: Björn på Flickr

Ni kan se mer av vad vi gör på vår sajt, www.cinematik.se och följ oss gärna på facebook HÄR!

Med vänliga hälsningar
      Johan och Mikael
  • Create New...