Jump to content

marcuselvin
 Share

Recommended Posts

tjena har nyss skaffat mig en vx2100 de är dock inte pal utan ntsc kamera jag vet allt jag kan och inte kan göra för jag har en ntsc men jag vill veta vad jag ska göra för att få ut full kvallite på mina videos när jag sparar ut dom från redigerings pogram jag använde mest adobe premier ( och after effects ) men har oxå skaffat sony vegas 9.0

så jag kortar ner de, om de finns nån som vet vilka inställningar jag ska använda vore jag evigt tacksamm

mvh marcus

Ska du visa på dator är det skitsamma att det är NTSC. Det är bara om du t.ex. bränner en DVD och spelar upp den på en svensk DVD-spelare motsv. då kan det bli struligt.

Men under själva inspelningen inomhus kan du få problem med lampor som flimrar osv.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By fotografalex
      hej! Detta är min fråga. När jag fångar film från min sony vx1000 i adobe premier cs5, så ser filmen mycket bättre ut när man spelar upp den från kameran (i Adobe) än när man har fångat filmen och spelar upp den från datorn (i Adobe). Den blir lite mörkare och inte lika klar när man fångat den. Varför är det så? Klippen blir bättre när jag exportera dem och kollar på dem i quiktime men inte riktigt lika klar och fina som när man kollar på dem från kameran i adobe.

Jag har mac dator och kan inte se att jag har några fel i capture inställningarna, kör med dv pal och quiktime.

Finns det något bättre program att spara dv klipp i? Helst något program som är enbart till för att spara videos från kamera med.

mvh alexander
    • By DavidHenricson
      Tjena!! 😄Är intresserdad i redigering och undrar om Sony movie studio 12 skulle vara något att ha, ps: jag ligger på en ganska hög nivå när det gäller just redigering men jag e verkligen inget proffs!😕🎥🎬
      Tack för svar 👍🎥💻
    • By Trotter
      hej,har ingen aning om hur man gör allt jag vet är att jag skulle väldigt gärna komma i kontakt med någon som kan göra en animerad film till en av mina låtar,musikvideo!från vanlig film med levande människor och miljö,med inklippt tecknad gubbe..!vet nån nåt??:)
    • By Werun
      Hej!

Ska göra en kort spel-film på ca 1 min. Skulle behöva hjälp med idé och manus till den! HJÄÄÄLP MIG!:D
    • By partyconny
      Tjena!

Jag har skrivit ganska många kompletta manus nu och spelat in en del.. ganska dåliga filmer, pga dålig utrustning, dåliga skådespelare, omotiverade medarbetare etc. Kan inte ens visa upp utan att skämmas haha..
      Jag gick ut mediegymnasiet, inriktning rörlig bild i somras och där gjordes ju också en del halvbra, men ja. Inte heller något jag gärna visar upp, jag var mycket seriösare och mer intresserad än de andra.

Nu känner jag att jag verkligen fått ihop ett bra manus och vill satsa för att få den här filmen så bra som möjligt!

Jag har skrivit ner all rekvisita, utrustning, medarbetare, skådespelare, plats (iaf Hur den ska se ut) etc som jag behöver och även en budget, hur mycket allt kan tänkas kosta. Har även gjort ett bildmanus.
      Men det här med budget, det är ju första gången jag gör en seriös budget, utanför skolan. Visst har jag räknat med allt, men vet inte om summorna är precis rätt osv. Kan man få hjälp med det någonstans?

Nu till huvudfrågan: Var börjar man?

Jag vet vad jag behöver, men var börjar jag?

Jag behöver sponsorer, pengar, skådespelare, medarbetare, lite rekvisita, som bil t.ex, jag behöver en exakt plats osv.
      Men det känns som jag inte kommer få pengar beviljat, om jag inte har allt planerat och det blir svårt att planera allt utan beviljad budget. Det blir också svårt att bestämma exakt plats, om jag inte har en beviljad budget och därmed vett att inspelningen blir av.

Så; Var börjar jag & var/hur kan man få hjälp med produktionen och lika viktigt; var kan man få pengar ifrån?

mvh Simon!
  • Create New...