Gå till innehåll

Filmer man måste sett


tomasz1985

Recommended Posts

[citat=_nemo_]Equalibrium....enligt mig bättre än matrix, dom är väl inte speciellt lika egentligen, men man tänker iaf på matrix när man ser den.[/citat]

 

 

Tror den bytte namn i europa till "cubix" eller nått i den stilen. Skön är den iaf..

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mr.Man][citat=_nemo_]Equalibrium....enligt mig bättre än matrix, dom är väl inte speciellt lika egentligen, men man tänker iaf på matrix när man ser den.[/citat]

 

 

Tror den bytte namn i europa till "cubix" eller nått i den stilen. Skön är den iaf..[/citat]

 

ja...Cubic.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Wallin]Motorsågsmassakern? Motivera.. I och för sig är den ansedd som en sorts kultfilm från sin tidsperiod, men en film man bör se är det väl inte?[/citat]

 

Ja frågan gällde väl kultfimer och mer kult än Motorsågsmassakern blir det väl knappast. Dessutom så är det ju inte en dålig film.

 

När det gäller filmer som kommer att räknas som kult vill jag flagga för Undead, störtskön australiensk zombierulle.

Länk till kommentar
Share on other sites

Pansarkryssaren Potemkin känns väl inte direkt kult? Snarare obligatorisk för filmvetare som lite snobbigt vill kunna dra paraleller till "De Omutbara". ;)

 

Fast det är klart, han räknas ju som en av de riktigt stora bland regissörer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...