Gå till innehåll

Använda Legria HF200 som CAM?


Patiik

Recommended Posts

Hej.

 

 

Jag har sökt hela dagen utan att finna svar och har även försökt själv, dock förgäves.

 

Kan man på något sätt använda sin Canon Legria HF200 som CAM på datorn? Genom HDMI, USB, Component? Jag tycker möjligheten borde finnas.

 

Någon som vet eller tror någon vettig tanke?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej.

 

 

Jag har sökt hela dagen utan att finna svar och har även försökt själv, dock förgäves.

 

Kan man på något sätt använda sin Canon Legria HF200 som CAM på datorn? Genom HDMI, USB, Component? Jag tycker möjligheten borde finnas.

 

Någon som vet eller tror någon vettig tanke?

 

Du kan koppla in den med composite via en USB capture-dongel. Typ denna:

 

Funkar bra. Jag har min JVC GY-HM100 som webkamera till bambuser och ustream.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
Du kan koppla in den med composite via en USB capture-dongel. Typ denna:

 

Funkar bra. Jag har min JVC GY-HM100 som webkamera till bambuser och ustream.

 

/KN

 

Jag vill använda min Legria HFS100 till ett animationsprogram där capture görs i datorn. Det borde då fungera med dongeln du använder? Att bara koppla USB från kamera till datorn fungerar ju inte annat än att överföra från minneskortet. Är din kamera en minneskortkamera också?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vill använda min Legria HFS100 till ett animationsprogram där capture görs i datorn. Det borde då fungera med dongeln du använder? Att bara koppla USB från kamera till datorn fungerar ju inte annat än att överföra från minneskortet. Är din kamera en minneskortkamera också?

 

Du får nog använda minneskortet för att ta stillbilder och sen lägga ihop dem i datorn. Tror det krävs en firewire-kamera för att det ska fungera med stopmotionprogram.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 1 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...