Jump to content

Kampanj- tävling för Sveriges gymnasieungdomar

touchscreen
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag fick i uppdrag att göra en promo/enkät-film åt Föreningen Norden som anordnar

en uppsatstävling för Sveriges gymnasieungdomar.

Kort och gott, det blev 5 dagars intensivt arbete med filmning och efterbearbetning, men jag blev nöjd med resultatet.

En kompis till mig gjorde musik, då det inte fanns pengar till STIM och liknande och

jag fick tillstånd av Islands turistbyrå att använda stillbilder från deras fotobank- STORT tack!

Men feedback är alltid trevligt, så kolla, kommentera och är du i målgruppen- delta!

Första priset är en resa till just Island och de 15 bästa bidragen kommer bli publicerade i bokform.

Helt okej!

Men det ser lite konstigt ut med vattnet på stillbilden i början. Eftersom minst 2 personer är i rörelse, eller står de så? :P

Klipp gärna bort de där fjortisarna i början också "asså ja tänker på renar"...

Övriga stillbilder kan du lägga in nån långsam positionsflyttning på eller långsamt skala dem från 110-100 eller nåt bara så det blir lite mer liv i det.

Helt okej!

Men det ser lite konstigt ut med vattnet på stillbilden i början. Eftersom minst 2 personer är i rörelse, eller står de så? :P

Klipp gärna bort de där fjortisarna i början också "asså ja tänker på renar"...

Övriga stillbilder kan du lägga in nån långsam positionsflyttning på eller långsamt skala dem från 110-100 eller nåt bara så det blir lite mer liv i det.

Ja, stillbilderna kombinerade med rörligt footage ser inte speciellt bra ut faktiskt - Lite kreativt, men samtidigt inte. Appropå "ja tänker på renar" så tycker jag ändå att hennes kompis räddar det hela - Det blir lite goofy helt enkelt.

Jag hör vad ni säger.

Bilderna är till för att få kontrast till Stockholmsbilderna, anledning till att jag valde att beskära och förflytta osv var för att de inte skulle vara så platta. Tänkte lite "Ebbe-The Movie" där de iof gjort mycket långsammare pos. förflyttningar med helt andra slags bilder.