Jump to content

Vilken titel känns mest lockande?

Vilken titel väcker mest intresse?  

30 members have voted

1. 1. Vilken titel väcker mest intresse?

• Enter the Rabbit
      10
    • We Know Pets (Do You?)
      1
    • Down the Rabbit Hole
      4
    • Bunny Berserk
      4
    • Animals
      5
    • Pets for Sale
      1
    • Rabid Rabbit
      0
    • Heavy Petting
      3
    • Bloody Animals
      2

Recommended Posts

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd, men gör det här då jag har babblat om titlar tidigare i detta forum.

Frågan är enkel egentligen. Vilken av nedanstående titlar känns mest lockande? Vilken av filmerna skulle du helst vilja se om du enbart fick gå efter titeln?

Enter the Rabbit

We Know Pets (Do You?)

Down the Rabbit Hole

Bunny Berserk

Animals

Pets for Sale

Rabid Rabbit

Heavy Petting

Bloody Animals

Animal Misbehavior

Jag väljer att inte lägga ut någon synopsis för filmen, eller ens berätta vad den handlar om (även fast vissa här redan känner till grundstoryn, som dock ser rätt så annorlunda ut idag jämfört med hur den såg ut när den postades här för något år sedan). Detta för att jag i detta skede inte nödvändigtvis letar efter den titel som passar bäst (alla passar egentligen) med filmens handling, utan den som väcker mest intresse.

Tja!

Det här är mina spontana reaktion på de olika titlarna:

Enter the Rabbit: Humor eller barn

We Know Pets (Do You?): Humorfilm om djur som på något sätt är dryga

Down the Rabbit Hole: Humor.

Bunny Berserk: -

Animals: Den som jag tycker är bäst. Det är också enligt mig en väldigt öppen titel och det kan lika gärna vara skräck som humor. Det första jag tänkte mig var en film om ett gatugäng eller GaNgStAh boooiiz.

Men i samma mening tänkte på en tecknad humorfilm.

Pets for Sale: Väldigt kritisk dokumentär om djur (djurmisshandel på gårdar etc)

Rabid Rabbit: barnfilm

Heavy Petting: -

Bloody Animals: Humor om dryga djur

Jag röstar i alla fall för Animals

Tja!

Det här är mina spontana reaktion på de olika titlarna:

Underbart, tack för det.

Kan ju tillägga att jag har lekt med tanken på att lägga till massa synonymer till ordet Animals på postern mm. Som en tagline. Så det skulle väl kanske kunna se ut såhär:

Animals*

*creatures, pets, bestial, carnal, erotic, fleshly, lustful, beasts, lunatics, maniacs, psychopaths, savages, brutes.

Jag läste precis den lättsamma synopsis som du lagt ut på voodoofilm och jag måste säga att jag nu ännu mer gillar "Animals". Och sen använda, som du säger, en mening eller taglines.

Animals

Flipside ... och något mer :P

Jag läste precis den lättsamma synopsis som du lagt ut på voodoofilm och jag måste säga att jag nu ännu mer gillar "Animals". Och sen använda, som du säger, en mening eller taglines.

Animals

Flipside ... och något mer :P

Mjo, Animals är en av mina favoriter, helt klart. :)

Du hittar säkert massa roliga tagline-ord på wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Animal

Hur coolt låter inte: "multicellular, eukaryotic organisms of the kingdom Animalia"? Där har du din filmtitel om du frågar mig. :P

Skulle också kunna tänka mig att se filmen om den hette bara "Kingdom Animalia". Av dina egna titlar gillar jag "Heavy Petting" just för att man börjar undra vad det handlar om. De andra låter lite åt Disney/Pixar-hållet, men det kan vara en fördel för att ge lite kontrast.

Du hittar säkert massa roliga tagline-ord på wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Animal

Hur coolt låter inte: "multicellular, eukaryotic organisms of the kingdom Animalia"? Där har du din filmtitel om du frågar mig. :P

Skulle också kunna tänka mig att se filmen om den hette bara "Kingdom Animalia". Av dina egna titlar gillar jag "Heavy Petting" just för att man börjar undra vad det handlar om. De andra låter lite åt Disney/Pixar-hållet, men det kan vara en fördel för att ge lite kontrast.

Kingdom Animalia är skitskön. Ordet Kingdom passar även riktigt bra in i filmen (och även Animalia då). Hmmm.

En annan: Animal Misbehavior.

• 4 weeks later...