Jump to content

SFV-festivalen 2010

orange
 Share

Recommended Posts

Hej alla filmskapare!

Nu är det dags för SFV-festivalen 2010.

SFV-festivalen är Sveriges stora icke-kommersiella filmfestival (och Sveriges äldsta filmfestival). Kom och se bra kortfilm, lyssna på föredrag, se utländska kortfilmer, SM i Minutfilm, prisutdelning samt knyt kontakter.

Sista anmälningsdag för individuella klassen och filmskoleklassen är 2010-02-01.

Sista anmälningsdag för SM i Minutfilm är 2010-03-01.

http://www.sfvfestivalen.se hittar du anmälan och all information.

Anmäl din film nu!

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hej,

Det är gratis inträde på festivalen och det går inte att anmäla sig. Det är bara dyka upp.

Om det är fullt i visningslokalerna gäller först till kvarn.

Nu är programmet ute på hemsidan också.

Du är varmt välkommen!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Flimmerfestivalen
      Den 5 - 14 oktober 2012 är det dags för 14:e upplagan av Norrköping filmfestival Flimmer. Under festivalen går dessutom Guldsvanen - Östergötlands uttagstävling till Novemberfestivalen - av stapeln. Festivalen är dessutom en mötesplats för dig som älskar att prata, se och göra film och en chans att visa din film inför våra 6 000 besökare. Läs mer på vår facebooksida (kopiera in länken: Flimmer - Norrköping filmfestival - Ideell organisation - Norrköping, Sweden | Facebook) eller på vår hemsida och anmäl din film innan 25 juli: Start | Flimmer

Direktlänk till anmälningsformulär: Anmälan/Submission | Flimmer

Varmt välkomna!
    • By Enfant Terrible
      Tja!

Jag är en Justicefantast som vill ta mig till Hultsfredfestivalen iår och alltid drömt om roadtrips med okända människor. Någon som tänkte köra dit? :)

Kontakta isåfall 0760646723/bappeG@gmail.com

/Benjamin Bengtsson Gonzales
    • By orange
      Hej alla filmskapare!

Anmälan till SFV-festivalen 2011 har öppnat. Skicka in ditt mästerverk!

SFV-festivalen är en icke-kommersiell filmfestival (och Sveriges äldsta filmfestival). Kom och se bra kortfilm, lyssna på föredrag, delta i workshops, se utländska kortfilmer, SM i Minutfilm, prisutdelning samt knyt kontakter.

Sista anmälningsdag för individuella klassen och filmskoleklassen är 2010-01-31.
      Sista anmälningsdag för SM i Minutfilm är 2010-02-28.

På http://www.sfvfestivalen.se hittar du anmälan och all information.

Har du tankar, frågor eller idéer så dela gärna med dig!
    • By Mister
      vad kostar det att göra en 10 minuters HDCAM visningskopia för festivaler, och vart kan man få en sådan gjord?
      Originalformat HD/HDV, klippt i Final Cut Pro

/niklas
    • By LeMépris
      Letat runt på forumet men hittar inte en tråd som besvarar mitt problem vilket är följande..

Jag har gjort en 10 min. lång film som jag nu vill skicka runt på festivaler, kvalitén måste då alltså vara så pass bra att dom kan blåsa upp den på en bioduk.
      Filmen är i Apple pro res 1920*1080 och när jag exporterar den som en mov-fil(current settings) blir den 12 gb. Jag vill ha en mindre fil så att jag åtminstone kan bränna den på en dvd. Hur gör jag?

Kan jag använda quicktime conversion i fcp och ändra codecen till h264 eller nåt? jag förstår mig inte riktigt på conversion och jag vet inte ens om jag gör rätt i att pilla i den.

Tacksam för alla tips.
  • Create New...