Gå till innehåll

Hur ändrar jag volymen ?


Najka

Recommended Posts

Vill ju inte ha samma volym på alla ställen. Så hur gör jag för att sänka och höja på vissa ställen? Om man kan sätta ut punkter eller nått? Snälla be mig inte att gå in på help, för belive me, jag har försökt. De förklarar inte speciellt bra där.

Länk till kommentar
Share on other sites

vid inställningarna för ditt ljudspår på vänster sida om timelinen finns det en liten röd "sol". Klicka på den och klicka i "Automatic .... nånting (kolla screenshot)"

klicka sedan en gång på volymmätaren vid samma ställe för det valda ljudspåret. Du kommer du få fram en linje över hela ljudspåret där du kan placera ut punkter genom att ex. högerklicka på linjen och sedan "Add point". dessa punkter kan du sedan dra, flytta, ta bort ...

 

-tips en sån här linje kan du oxå få fram för ex. slomotion för videos, panning för ljud, fading för film och bla bla bla.

 

-- en sak till, så dålig är faktiskt inte sonys hjälp! har hjälp mig flera gånger.

 

/ Albin

vegasvol.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...