Gå till innehåll

Vilka skolor går ni eller har ni gått i?


sluten_cell_nr13

Recommended Posts

Om det kan vara till er glädje har jag inte gått en enda minut i något filmrelaterat ämne. Jag är systemingenjör och administratör för datorer på ett universitetet inte långt från där jag bor. Filmintresset har poppat upp när gubbångesten har satt till (skojar bara), mest för att de köpte en mediadator på jobbet och dv-kamera och skiten blev stående oanvänt när ingen klarade av'et. Jag tyckte det verkade spännande, så jag lånade massa böcker på biblan och den vägen är det. Så det är den utrustningen jag hoppas få låna till mina egna hobbyexperiment på veckoslut och kvällar när jag hoppas leksakerna är lediga.

Länk till kommentar
Share on other sites

I´m with gorse =) Har aldrig gått nån filmlinje. Ville av nån anledning ha en bredare utbildning (?!), så det blev samsam(??!!). Vart ändå inte så tokigt som jag trodde, ha ju fått inrikta mig på kreativt skrivande, bild, drama, filmkunskap och annat gott och blandat.... så jag är lite av allt eller ingenting, troligtvis det senare.

 

Jobba i alla fall arslet av mig i somras och köpte en kamera. Tyvärr är man ju inte så teknisk av sig men nu på senare dar förstår vi varann ganska bra =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Har gått Mediestudier med teori och produktion på Högskolan i Skövde... ska väl kanske inte uttrycka hela min åsikt om det, förrutom att vissa saker går precis lika bra att lära sig utan att ta studielån.

Utbildningen är inte värdelös, men inte lika bra som jag hade hoppats på.

 

Utbildning i film är inte alltid det som behövs. Främst krävs livserfarenhet (och det betyder inte att man måste vara fyrtio för den delen) och allmänbildning och sådana saker som empati för andra människor för att kunna läsa dem och skriva bra etc. Filmutbildningar är mer till för att slussa ut filmare på ett mildare sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites