Jump to content

Vårt bidrag till Videomarathon 2009 blev nominerad

RedFilm
 Share

Recommended Posts

Kul att ni gick vidare!

Bra film, gillade skådespeleriet. Slutet är också riktigt bra, oväntat men relevant. Bl.a. det som blev lite misslyckat i min film.

Den enda spontana tanken på förbättring av filmen är en lite bättre dialog i början så att man verkligen fastnar för konflikten och vill se hur den fördjupar och löser sig.

Lycka till, heja Sverige!

Rackarns så ruskigt bra! Verkligen. Filmade ni i Stockholm? Var hittade ni inspelningsplatsen?

Jag postade nyss vår film som också gått vidare. Vad sa de till er? Mina danskakunskaper är så att säga inte totala och jag greppade inte riktigt allt...

Ses i Köpenhamn?

Hahaha. Tack. Vi La mycket tid på manus. fast det är knappt nån dialog.

Vi ville skapa massa frågetecken hos tittaren.

Det trädet ligger nära Häringe Slott och vi hittade det typ när det va 5 minuter kvar av ljus på fredan. Vi viste vad vi ville ha och lyckades hitta exakt det. Men trädet är inte lika ensamt som det ser ut att vara. Blev tvungna att köra lite Post Magi för att ta bort resten av träden. Det va faktist 4 träd bredvid varandra.

Blev en hel del Post även för att få det att se ut som det regnade i dom stora bilderna.

Dom filmade vi först och då var himmelen ganska klar. Det började regna runt 12 tiden om jag inte minns fel.

Kul att du oxå gick vidare. Var ligger din film? Kan man se den?

Tycker ni har lyckats bra! Även om dialog kan vara uppskattat så känns det ändå skönt att ni låtit bli 20 minuters konversationer. En bild säger ju mer än tusen ord.

Filmat med Red?

Kul att ni lyckades åstadkomma någonting extra i slutet. Blev nästan lite oroad att den skulle sluta med lika många frågetecken som den började med.

Hahaha. Tack. Vi La mycket tid på manus. fast det är knappt nån dialog.

Vi ville skapa massa frågetecken hos tittaren.

Det trädet ligger nära Häringe Slott och vi hittade det typ när det va 5 minuter kvar av ljus på fredan. Vi viste vad vi ville ha och lyckades hitta exakt det. Men trädet är inte lika ensamt som det ser ut att vara. Blev tvungna att köra lite Post Magi för att ta bort resten av träden. Det va faktist 4 träd bredvid varandra.

Blev en hel del Post även för att få det att se ut som det regnade i dom stora bilderna.

Dom filmade vi först och då var himmelen ganska klar. Det började regna runt 12 tiden om jag inte minns fel.

Kul att du oxå gick vidare. Var ligger din film? Kan man se den?

Häringe slott :o Jag tyckte väl att jag kände igen stället! Har bott där!

Härlig film, och ja du lyckades med att skapa frågetecken hos tittaren:OO

Så redfilmcrew är en bunt kirurger med noll fruar och noll barn. Ok i så fall.

Jag förstår inte riktigt vad du vill komma fram till. Är det avundsjuka eller insinuerar du att folk har fått tag i RED olovligt? Jag har både fru, barn och privatliv men ändå tillgång till en RED.

Har man ett företag så investerar man i kameror och en RED är tom billigare än många TV-kameror.

Jag förstår inte riktigt vad du vill komma fram till. Är det avundsjuka eller insinuerar du att folk har fått tag i RED olovligt? Jag har både fru, barn och privatliv men ändå tillgång till en RED.

Har man ett företag så investerar man i kameror och en RED är tom billigare än många TV-kameror.

Wowow, herregud nej nej! Insunera, geez. Det är väll av ren nyfikenhet jag frågar, men min fråga kan nog bottnas i en gnutta avund. Jag frågar även för kunskapens syfte då jag själv skulle vilja investera i en Red, men inte vet hur.