Gå till innehåll

Man on the moon (månstory)


Stupider...lika a fox

Recommended Posts

Tjenare.

 

Grejjen är att jag och tre andra killar har valt ett mån-tema som "redovisningsmedel" på naturkunskap. Vi har dock idébrist på en bra och en underhållande story, givetvis använder vi självklart bara ytterst primitiva medel.

 

Vi har idétorka och jag kom på den utomordentliga idéen att komma hit och fråga er. Har ni något lustigt och roligt tips på en kortfilm med anknytning om månen? Månlandning? Månmonster? Ost?

 

Strömma in med tips.

 

P.S

 

Jag ber er att inte skriva typ "det är eran film!!!1111" eller något liknande.

 

Vi söker inspiration härifrån.

 

D.S

Länk till kommentar
Share on other sites

Ta en tur till ert lokala bibliotek. Ta en titt i några av alla hundratals böcker om månen och månlandningar och diverse runtom. Leta sen reda på en detalj som intresserar er och som ni tror att man kan bygga en "story" runt. Det kan handla om allt från det lilla fönster som fanns på toppen av månlandaren till att det faktist är hela 17 personer som beträtt månens bleka yta, men endast två man hört talas om.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...