Gå till innehåll

dv-adapter finns det sådant?????


Xyrox

Recommended Posts

Jo jag har sett såna i diverse utländska tidningar för några år sedan i alla fall. Hur billiga dessa är har jag ingen aning om, de jag hittar på nätet verkar vara för proffsbruk och hanterar gärna DVCAM och DVPRO som bonus.

 

JVC stoltserar med denna i alla fall: http://www.jvc.se/product.php?id=HR-DVS3EU&catid=100032

 

/Fredrik Blom

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är inte säkert att den JVC-maskinen fungerar till din dator.

Jag provade en sådan men fick den aldrig att fungera ihop med datorn.

Trots att JVC Pro-support kopplades in så gick det inte att få ordning på det.

Jag gav upp efter nästan tre veckors försök och mer eller mindre dumma idéer från supporten. Bl.a. skulle jag installera om windows och de sas att det var redigeringsprogrammet som spökade. Felet var så grundläggande som att datorn hittade inte JVC-maskinen på FireWire ingången. Min Sony DvCam-kamera hittade datorn dock direkt.

 

En leverantör jag var i kontakt med sa att han ville inte sälja en sådan till mig för att det varit så mycket problem med att få det att fungera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns DV-bandare, men dem är ganska dyra. Billigare då att köpa en enkel DV-kamera och endast använda den för överföring av band till datorn.

 

Vill man vara riktigt finurlig så har man med en laptop dator med DVRack och kör in filmen direkt till hårddisk medan man filmar.

Länk till kommentar
Share on other sites

DV adapter?... DV bandare fins det en del att välja på! Men det kostar en hel del! JVC bandaren som: Ayame & Bengt nämde är nog den billigaste som finns här i sverige! Den kostar ca: 11000:-, Jag har använt den själv! och den fungerar utmärkt! På skolan jag går på har vi 2st DVCAM bandare och dom ärmycket bra!!! Men kostar där efter! Det finns annars HD som man kopplar direct till kameran och spelarin så slipper man logga m.m. Men annars håller jag med: Ronnie! köp en beganad DV kamera å kör med den istället!

 

Mvh/ Martin L

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...