Gå till innehåll

Dokumentären "Pappa"


Santafantasma

Recommended Posts

här kommer en länk till en trailer jag gjort till min dokumentär om min pappa.

Den handlar om hans liv fram till att han dog förra året.

http://www.angelfire.com/ak5/santavillage/Premiere3.mov

 

Säg gärna till om vad ni tyckte om trailern...=)

Den är ju komprimerad så kvalitén är ju skit, men den färdiga filmen kommer ju att vara bra kvalité...=)

 

Hare fint!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det går att högerklicka på länken och "spara som" Spara filen lokalt och titta på den. Tycker ett temat verkar bra. men musiken tar lite överhand till vad personerna på filmen säger. Låt rösten komma fram lite mera, eller ta bort den helt. Hoppas det går bra! Lycka till :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja vad ska man säga, det är ju antagligen jättesvårt att göra en dokumentär om någon som dött som står en nära och jag förstår verkligen att du vill göra det för att hedra honom. Men tyvärr finns det ingenting i den här trailern som gör filmen intressant, det känns mest som ett desperat rop efter sympati.

 

Om filmen inte bara består av sånt här så tycker jag du ska lyfta fram det i trailern, för det finns inget starkare än att lyfta fram roliga minnen från någon som är död. Att prata om att han just är död kanske passar sig i filmen nånstans, men tyvärr inte i trailern.

 

Lycka till, och jag beklagar sorgen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker inte riktigt det stämmer. Du är lite väl hård.

Mig berörde den i varje fall, även om det kanske var mer empatiskt än rent filmistiskt.

Det är som du säger, svårt. Men jag tycker det är bra jobbat med tanke på temat.

Som sagt, lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag håller med Fredrik om att Opus omdöme var väl hårt. Rent tekniskt har du en del att lära fortfarande, men ingen föds ju till Ingmar Bergman! Läs "Laterna Magica" så kommer du att förstå att hans filmkonst är resultatet av talang, otaliga bittra fiaskon och frodigt experimenterande.

 

Så, fortsätt jobba hårt med din dokumentär så är jag övertygad om att den kommer att bli bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

jag måste faktiskt tillägga att när jag gjorde trailern så hade jag inte så mycket mer material att jobba med, jag hade bara gjort två intervjuer och så...men nu är filmen i stort sett färdig och om man skulle jämföra trailern med den färdiga filmen (tycker jag iaf) så är den färdiga filmen 10 gånger, minst, bättre än trailern=)

 

Ska se om jag kan göra en ny trailer som är lite bättre=)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...