Gå till innehåll

Kritik på min historia


Spejnar

Recommended Posts

Svårt att säga något, historien är väl så där, men det verkar som att karaktärerna kommer att säga allt det som står synopsis! Är det så? Och om det är så så är det inte specielt bra... De verkar komentera allt, skulle du säga det som karaktärerna ibland säger? Säger man högt.. det var bara en dröm? Säger man "du är min första pojkvän?" Nu kanske det inte är tänkt att de ska säga så utan du har bara skrivit ner det som repliker för att komma i håg innebörden? Hur har du tänkt dig?

 

Jag kanske är lite hård, men jag vet inte vad jag ska säga, tänk på att du inte kan ge publiken all information i repliker. Försök i stället att visa hur karaktärerna beter sig i olika situationer, och inte säga -– Oj, vilken ruskig dröm att Ulf skulle dö och allt.!!

Bättre att visa att hon blir oroad av drömmarna och vad som håller på att hända, visa i handlingen vad karaktärerna känner, folk pratar inte så varken på film eller i verkligheten. Jag vet att det är svårt, men jag hjälper gärna till. Men som sagt just nu så komenterar karaktärerna allt som händer käns krystat..

Länk till kommentar
Share on other sites

bra att du svarade. saken är den att jag inte skrivit historien och visst jag tycker att den är dålig på många ställen därför jag behöver lite kritik så jag kan ändra den till det bättre. ska arbete väck det du tog upp och lite annat få uppdaterar jag det här sedan

 

mvh

fredrik

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...