Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

tack vare de samtliga som hjälpte mig med att fatta hur filmernas situation egentligen låg till har jag nu laddat in filmerna i datorn och jag har även laddat hem det gratiserbjudna redigeringsprogrammet Windows Live Movie Maker, men nu återstår ett problem.....

Nämligen hur man kan ta fram redigeringslinjerna som urskiljer videofilens bild från ljudet!

Jag vill kunna klippa bilden medan ljudet skall kvarbli som det redan är, är detta möjligt i Movie Maker eller ej?

Om det är omöjligt för Movie Maker, vad kan jag ta mig till?

Postad

Tack för din hjälp min vän men nu när jag har laddat ner och installerat AviSynth inser jag att det inte är något ordinärt redigeringsprogram.

Medan vanliga redigeringsprogram går ut på att man redigerar "för hand" går detta program ut på att skriva ner hur den skall redigera eller liknande...eller?

Hursomhelst, finns det inget bättre program som har samma eller större kapacitet och som är gratis?

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...