Gå till innehåll

Reklamfilm för kille


LuffifilmsCrew

Recommended Posts

Jag har som uppgift i skolan att göra en reklamfilm, tanken är att göra en 30 sekunders lång film som ska göra reklam för min vän. Syftet är att det ska bli roligt och han tycker själv att idéen är rolig. Jag har lite svårt att komma på bra roliga idéer som brukar förekomma i filmer, här är de exempel jag kommit på ännu.

- Scener i slow motion

- Att han står och spänner med musklerna (han har inga muskler)

- Hans långa hår fladdrar

- Slogan i slutet "Gabriel - because you're worth it" eller "Gabriel - the best a women can get"

 

Stort tack till alla som kan hjälpa till med idéer för att göra filmen bättre :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det blir nog bra.

 

... Dessutom är det ju faktiskt din skoluppgift. ;)

Ja, givetvis men jag ser det inte riktigt som en skoluppgift utan som en rolig uppgift som jag vill ska bli så bra som möjligt :)

Något förslag på klassiska inslag som brukar vara i reklamfilmer som skulle passa bra?

Länk till kommentar
Share on other sites

* Gå "runt" honom med kameran och snabba sedan upp det!

* Låt någon som känner honom sitta och berätta massa gott om honom..

(som tandläkare gör i sköljmedelsreklamen.)

* Skriv i slutet: Köp två stycken och få den tredje på köpet!

Länk till kommentar
Share on other sites

* Gå "runt" honom med kameran och snabba sedan upp det!

* Låt någon som känner honom sitta och berätta massa gott om honom..

(som tandläkare gör i sköljmedelsreklamen.)

* Skriv i slutet: Köp två stycken och få den tredje på köpet!

 

Ja, bättre än hans ursprungsidé iallafall - Om man skippar första punkten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är ett sånt där klassiskt ""Coolt"" moment som egentligen aldrig blir Coolt. Det ser bara löjligt ut.

 

Jasså?, Jag använde det i en "reklamfilm" för min bror när han sökte någon slags sponsring.

Jag blev rätt böjd med den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom det ska vara på skoj, så är det ju bara att köra på. Precis som den nya Hollywood filmen "Ninja Assassin". Alla fattar att om man gör en film som heter så, så är det på skoj.

 

man behöver inte vara rädd att det blir "dåligt" eller övertydligt. men självklart menar jag att man ska göra sitt bästa.

 

Varför inte göra två versioner? En som är på skoj, och en där ni försöker vara seriösa. bara för att visa vilken skillnad det blir bara genom att ändra attityden lite grann : )

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...