Jump to content

Hur ser en kvinnomisshandlare ut?(7 sidor)

Recommended Posts

En historia om ett par i sena tjugo års åldern. De har ljugit och bedragit, älskat och hatat, och deras förhållande har brutits och återupptagits, brutits och återupptagits. Nu har de flyttat ihop och allt är bara gulligullgull. Ända tills MR. Klamydia gör entré i deras liv. Vem har smittat vem? Ingen som vet, ingen som vet. Båda anklagar den andre för att inte gjort det rätta för deras kärlek och ser sig som offer för omständigheterna. När natten är över har de gått över en gräns, som de aldrig trodde att de skulle korsa, och när dagen återigen gryr tvingas de svara på två mycket svåra frågor: Kan man förlåta det oförlåtliga? Och är det ihuvudtaget möjligt att lära sig leva med minnena av vad de gjort mot varandra?

VISSNADE ...pdf

Det var bra! Lättläst och lättförståeligt (alltså manuset, inte situationen ;-) Ämnet i sig är väldigt otäckt och allt för vanligt förekommande i många förhållanden skulle jag tro!

Gillade inte gitarren! Den tycker jag du ska skippa. Den var enerverande och tog focus från berättelsen..

Stryk berättarrösten och tillbakablicken samt kapa lite av dialogen, så kan det nog bli en fin liten film.

Du måste lära dig att lita på tittaren. Berättarrösten skriver oss på näsan och förstör det som jag gillar med idén, nämligen att man tvingas fundera på hur de människorna egentligen är funtade. Överlag behövs mer handlingar och färre ord. Och när orden väl kommer önskar jag att det låg lite mer vikt i dem.

Jag tycker att du som en övning för dig själv borde skriva manuset som en stumfilm. Du lär upptäcka hur mycket man kan låta vara osagt och ändå förmedla budskapet.

/Jakob

Tack för era svar! Ett hjärtligt tack!

Mmm, Carl, jag förstår dig. Jag ska nog bara låta den vara kvar i första och sista scenen. Tror du att du kan leva med det? :) Jag älskar skrikande gitarrer.

Hej, Bergman. Point taken. Jag funderar emellertid på att filma två versioner. En med berättarröst och en utan. Då har man fler valmöjligheter och kan bestämma sig för hur man ska göra när man klipper.

Vad är det för något du inte gillar med tillbakablicken?

Förslag på strykningar, någon?

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

jag är gärna på detta projekt, har även många idéer som jag gärna berättar över telefon eller så. jag har utbildats inom New York Film Academy, så jag skulle allt vilja vara med och kan ta vilken position som helst. maila mig ditt nr på hisham_rahim@hotmail.com du kan även läsa mitt senaste projekt på http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=26052.

hade fint

Hisham

• 1 month later...
  • 1 month later...