Jump to content

Vad är en bom?

Tuttigodis
 Share

Recommended Posts

Vet inte om detta är riktigt rätt kategori men flytta ämnet isåfall.

Jag var på media markt idag och såg lite saker som skulle komma in

och där stog blandannat : Bom

och eftersom det hörde till kameradelen så borde det väl vara en kamerakran? För det såg iaf ut som det på bilden.

Inte riktigt, du använder en bom för att placera mikrofonen på. Mikrofonspö och ljudbom är också vanliga ord.

(Byter rubrik på tråden från "Fråga" och flyttar från Foto & ljus. Tänk på att skriva vettiga rubriker.)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By dandy_andy
      Hej!
      Jag ska göra några intervjuer med en canon hv40. Intervjun sker inomhus i en tyst miljö.
      Till kameran har jag en canon dm-50 mic. men den plockar upp alldeles för mkt o-ljud från kassettdäcket. Eftersom jag oftast är själv har jag funderat på en mygga MEN,..
      Om jag istället köper en bra mic/-riktmic. som jag plaserar på ett mikrofonstativ så kanske det är mer värt pengarna eftersom jag kan använda mikrofonen med bom dom gånger jag inte är själv?!?

Ska jag satsa på myggan? Isof. varför och ge gärna ett förslag på modell.
      Ska jag satsa på mikrofon & mikrofonstativ? Isof. varför och ge gärna ett förslag på modell.

Jag har så klart inga större medel att röra mig med. Helst ska inget vara dyrare än 3000kr, men det är absolut max. En lösning på hälften vore bra ;)

Hjälp!!!
  • Create New...