Jump to content

Recommended Posts

Hej alla! (Har samma tråd under "musikläggning", men flyttar den hit, då den passar bättre här...kanske.)

Håller på och klipper en dokumentär...och hoppas att TV ska visa intresse...

Musiken jag använt är i mp3, men kompositören har frågat mig i vilket format jag vill ha musiken till min slutmix.

Här kommer då några frågor jag grubblar över:

1. Vaddå slutmix? Jag klipper och det som blir gjort där blir det som ska ses sen.

Alltså, vad menas med slutmix?

2. Mp3 är tydligen inte det bästa formatet, vad ska jag säga till musikern att han ska ge mig musiken i för format?

3. Jag jobbar i Premiere 1.5, kan jag då jobba med filer som WAV och liknande?

Tack för Er tid!

Vänligen

/Oliver

Hej alla! (Har samma tråd under "musikläggning", men flyttar den hit, då den passar bättre här...kanske.)

Håller på och klipper en dokumentär...och hoppas att TV ska visa intresse...

Musiken jag använt är i mp3, men kompositören har frågat mig i vilket format jag vill ha musiken till min slutmix.

Här kommer då några frågor jag grubblar över:

1. Vaddå slutmix? Jag klipper och det som blir gjort där blir det som ska ses sen.

Alltså, vad menas med slutmix?

2. Mp3 är tydligen inte det bästa formatet, vad ska jag säga till musikern att han ska ge mig musiken i för format?

3. Jag jobbar i Premiere 1.5, kan jag då jobba med filer som WAV och liknande?

Tack för Er tid!

Vänligen

/Oliver

1. Då behöver du ju inget svar på dom andra frågorna

2 waw

2 ja

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Simon Almers
      Hejsan, jag har ett litet problem som jag skull vilja ha hjälp med om det är någon som har ett bra svar.
      Jag spelar just nu in en kortfilm och har i min iver klippt det mesta med kamera ljudet då jag inte haft ork att sitta och metalogga alla ljudklipp från det bommade ljudet.
      Problemet är att jag nu när jag har loggat allt ljud vill ersätta kameraljudet med ljudet från bommen och det är här problemet kommer in.
      Eftersom att jag redan klippt scenerna, och därmed klippt bort alla klappor ur scenerna, finns det något bra sätt att synka och ersätta det befintliga ljudet från kamerans interna mikrofon med det bommade ljudet?

Jag är medveten om att Plural-eyes finns och fungerar bra men jag skulle mycket gärna synka ljudet mot klapparna.

Tack på förhand!
      /Simon Almers
    • By domotion
      Sitter med en dator som kämpar med DSLR media trots nyinstallation. Timeline titten hackar varierande mycket och det kan ibland hända att Premiere hänger sig så att omstart av datorn krävs för att få igång den igen. Titten kan låsa sig men ljudet fortsätter och kan ta 5-10 sekunder att få stop på.

Detta är specen:
      Win 7, Premiere Pro 5.5
      I7 Quad 950 Quad core 3,06 Ghz 8Mb
      ASUS rampage 3 extreme socket 1366
      Ddr3 1333 12gb
      GeForce GTX 460 1gb
      SSD systemdisk + 1 mekanisk mediadisk + 1 mekanisk cashdisk

Kan någon vänlig själ tipsa mig om vad kan behöver göra? Har jag för lite minne någonstans eller kan de vara korrupta? Har jag för klent grafikkort?

/ Jonas
    • By ForBeTV
      Hej!

min kompis ska köpa en zoom H1 tänkte bara kolla om den är bra den kostar runt 1000 kr
      eller ska man köpa Zoom H4n?

Tacksam för svar :)

/mvh ForBeTV
    • By GatoRojo
      Hur sjutton förminskar jag 50 bilder samtidigt i premiere CS5. Har kollat på nätet men det verkar inte finnas några svar.

Eftersom jag gör ett bildspel har jag behov av att ändra storlek på bilderna, både enskilda bilder och på grupper.
      Enskilda bilder är ju inget konstigt, men när man skall applya en kopierad effekt på flera bilder samtidigt visar ju effektpanelen bara
      "multiple clip selected". Och det vet jag ju redan, det är ju liksom poängen.

Vad är problemet? Jag kan inte vara den enda som vill storleksändra flera bilder samtidigt utan att köra nesting varenda jäkla gång!

Hur förminska en bild till 25%, kopiera "motion-taben" och sedan klistra in den många andra bilder samtidigt?

Eller nån bättre/annan lösning.

//

John
    • By modigfilm
      A- Ljud sökes till kortfilm i Stockholm med inspelning 13 -16 juli. Filmen följer en man och en kvinna från tidig barndom till ålderdom. Ersättning för utgifter utgår. Vi har stora ambitioner med denna film.

Hör av dig på

070 771 64 82

Mattias Modig
  • Create New...