Gå till innehåll

Exportera en animerad karaktär till max?


megawatti

Recommended Posts

Halloj. Har precis animerat klart min karaktär, den är fullt riggad och all i maya.. Kan man exportera denna till max? Har testat lite lätt med FBX osv men inge vidare reslutat. Kan man baka ner typ Vertex:erna på något vis och importera i max? allt är klart, vill inte fortsätta animera i max utan bara få in den där.

 

Kravet är väl att UV-kordinationerna sparas, annars spelar ingen roll ifall riggen förljer med eller inte! :)

 

Så vad har ni för workflow mellan max och maya? Hjälp önskas! :D

 

// Simon

Länk till kommentar
Share on other sites

ja allt kommer in, fast animationen ser inte rätt ut, ben hoppar upp och ner och ur sina banor. skelletet går ur kroppen osv.. Så Hur bör jag exportera för att bara få själva mechen helt bakad? Ganska ny på vad animering heter med riggar osv..

 

Finns något som kallas "geometry catch" någon som vet hur de fungerar och vill guida mig lite?

 

// Simon

 

 

Edit: Jag löste de! :D Ifall jag exportera från maya som en obj fil och sedan importerar i max + tar XML datan och sätter de på en PointChatchDeformer i max så fungerar de precis som jag vill.

 

Har bara ett litet problem nu.. Eftersom de är en catchad mech nu så kan jag inte rotera den eller liknande eftersom allt är nerbakat.. Och standard i max är Z som upp accsis Y är ju standard i maya.. Så min karaktär är lite sne :) Hur ändrar jag upp accis i max?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...