megawatti Postad 7 maj 2009 Dela Postad 7 maj 2009 Halloj. Har precis animerat klart min karaktär, den är fullt riggad och all i maya.. Kan man exportera denna till max? Har testat lite lätt med FBX osv men inge vidare reslutat. Kan man baka ner typ Vertex:erna på något vis och importera i max? allt är klart, vill inte fortsätta animera i max utan bara få in den där. Kravet är väl att UV-kordinationerna sparas, annars spelar ingen roll ifall riggen förljer med eller inte! :) Så vad har ni för workflow mellan max och maya? Hjälp önskas! :D // Simon 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Stefan_holst Postad 8 maj 2009 Dela Postad 8 maj 2009 FBX är det bästa sättet vad jag vet, vad blir problemet? 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
megawatti Postad 8 maj 2009 Författare Dela Postad 8 maj 2009 ja allt kommer in, fast animationen ser inte rätt ut, ben hoppar upp och ner och ur sina banor. skelletet går ur kroppen osv.. Så Hur bör jag exportera för att bara få själva mechen helt bakad? Ganska ny på vad animering heter med riggar osv.. Finns något som kallas "geometry catch" någon som vet hur de fungerar och vill guida mig lite? // Simon Edit: Jag löste de! :D Ifall jag exportera från maya som en obj fil och sedan importerar i max + tar XML datan och sätter de på en PointChatchDeformer i max så fungerar de precis som jag vill. Har bara ett litet problem nu.. Eftersom de är en catchad mech nu så kan jag inte rotera den eller liknande eftersom allt är nerbakat.. Och standard i max är Z som upp accsis Y är ju standard i maya.. Så min karaktär är lite sne :) Hur ändrar jag upp accis i max? 0 Citera Länk till kommentar Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.