Jump to content

[Snowboardfilm Pre Teaser] Factor Films - They Came From

theseb
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Andreasn
      Halloj!

Hoppas ingen hugger huvudet av mig för detta nu :OO

Om det är någon som är sugen på att hyra en RED-kamera billigt framöver för något projekt så är det bara att höra av sig.
      Det är ett kit med två objektiv, axelrigg, FF, Kompendium, minneskort, kolfiberstativ med fluid-huvud osv.
      Det finns fäste för Canon och PL-gluggar.

Lite spec.
      1-12 fps 5K FF
      1-30 fps 4K HD
      1-48 fps 3K HD
      1-60 fps 1080p HD
      1-120 fps 1K

Vi sitter i vid slussen i Stockholm btw.

Bilder och mer info finns här:

Cloudberry Film | Hyr Filmprylar!

/ Andreas
    • By marlju1
      Hejsan!

Vid ungefär denna tiden förra året började jag skriva manuset till mitt projektarbete i skolan och just nu befinner jag mig ungefär i mitten av Post Production. Som rubriken lyder, är detta det första större projektet som jag har gjort och jag har lärt mig väldigt mycket under tiden jag jobbat med filmen. Den heter 12.34 och nu har jag släppt en liten teaser som kort visar känslan i den ca 30 minuter långa filmen och vad det kommer att bli för något.

Lite svårt att ge kritik på något så kort som detta, men skulle vara kul om man fick höra lite spontana reaktioner och åsikter.
    • By cinematik
      Vårt första projekt med RED Scarlet-X blev en musikvideo som filmades på en båtkyrkogård utanför Karlskrona. Videon var ett bidrag till en tävling på Genero.tv.

Musikvideon redigerades senare om till Flaunt feat. Justin Jennings - Have I Made My Point:

Producerad av: Cinematik

Ta en titt och säg vad ni tycker!
    • By cinematik
      Julafton på kontoret! Igår anlände ett efterlängtat paket från RED. Tyvärr var inte redmoten i lager, som man använder för att styra kameran med, men vi kommer att börja experimentera så fort vi får chansen!

Glöm inte att följa oss på facebook här!
    • By SirWestling
      Tjenare alla på voodoofilm!
      Är ny här, och blev tipsad hit av flashback. Tänkte kolla vad ni har att säga om detta projekt vi hade i år, att få ihop en hyfsat seriös snowboardfilm åt en polare.
      Vi la ner otroligt mycket arbete i själva åkningen, filmningen och sökandet efter ny ställen att åka på. Tyvärr var mycket av materialet filmat på natten utan spotlights, så de var helt oanvändbart.
      Fick även fixa färgerna på en hel del klipp. Filmen gjordes helt i Sont Vegas pro 9. De mesta av klippen är från en JVC HD Everio GZ-HM300. Men även klipp från GoPro hero 2 och en systemkamera jag tyvärr inte vet vad det är för någon. Vi använde oss även utav en DIY jibcrane som vi byggde ihop enbart för det här projektet.
      Här är filmen:

Så lite saker jag vore väldigt tacksam om ni kunde svara på!
      Hur kan filmningen bli bättre för att fånga tittaren mer? (Få saker att se större ut än vad de egentligen är)
      Ser färgerna "normala ut", eller ser man att de är korrigerade?
      Vad får ni får känsla när ni tittar på filmen?

Oerhört tacksam för svar, då det ska filmas mer i sommar, dock blir det skateboard då!

// SirWestling!
  • Create New...