Jump to content

Vattenfall reklam-hur har dom gjort?

Recommended Posts

Jag vet inte om det är rätt del av forumet jag ställer denna fråga, men jag måste veta.

Alla som har gått på bio den senaste tiden har ju fått se Vattenfalls reklam med "energin ljuset". Hur har dom gjort den?

Har de haft en stark lampa, kört stop motion och paintat bort sladden ?

Hittar inget svar någonstans eller "behind the scenes".

länk:

http://www.youtube.com/watch?v=ZxrlXio4NRM

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Najsed
      Tjabba!

Jag fick idén att bygga jibbarmar amatörfilmare har råd med och då kände jag att det var på sin plats med en reklamfilm så jag ringde min vän Basse. När vi kom ut för att filma var det så roligt att det inte blev så mycket reklamfilm utan bara en kortfilm vi blev jävligt nöjda med. Jag och Basse planerar att spela in en längre kortfilm med handling också så det här var ett bra tillfälle att se hur vi sammarbetar och vad vi kan åstakomma.

Till denna kortfilm använde vi oss av en Canon 600D med kitlinsen och ett 50mm 1.8. Vi använde oss mycket av en av mina jibbarmar, det skulle ju trots allt bli en reklamfilm för dem. Vill ni ha en sån kostar de 1500 kr och finns här: Jibbarm för videofilmning | Västernorrland | Blocket

Lämna gärna en kommentar!
    • By SimonFlack
      En kort reklam för iPhone 4 med optical flares från VideoCopilot.

Kommentera gärna och säg vad ni tycker är bra och dåligt! :)
    • By zamme123
      Hej!

Jag har inte varit inne på det här forumet på evigheter, så jag kan vara i fel forumsdel, isåfall får ni gärna flytta min tråd dit den hör hemma =)

Jag driver en enskildfirma i norr västra stockholm där jag jobbar med film och foto. Även delvis ljudteknik. Nu ska jag spela in en reklam film och jag behöver 3 skådespelare i 20-45 års åldern. Det här är inte det ända stället jag annonserar på och jag har fått en väldigt tight deadline, ska filma allt på en inspelningsdag inom 1-2 veckor. Är ni intresserade så kan ni ju höra av er för en audition till info@mallowmedia.se

Om någon vill hänga på som assistent så kan det också gå, men det kommer troligtvis vara väldigt högt tempo då jag ska försöka spela in på mindre än 4 timmar.

Som sagt, skicka ett mail om du är intresserad =)

P.s För att speeda på processen så behöver jag bild från de skådespelare som söker d.s

Mvh
      Samuel =)
    • By sparq
      Har redigerat nedanstående filmklipp som är en minut långt i iMovie där textredigeringsmöjligheterna är starkt begränsade. Framför allt behöver texten bli mer enhetlig i storlek och typsnitt, samt positioneringen av text bli bättre.

Har du programmen och kunskapen att ordna bättre texter?

PM:a eller svara i denna tråd i så fall med att ange den summa pengar som du tänker kan vara rimlig som tack för hjälpen och hur snabbt du har möjlighet att göra det, så återkommer jag till dig.

version med nuvarande text:

http://vimeo.com/13911265

En version av filmklippet utan text kommer att finnas tillgängligt att ladda ner från och med måndag 9/8.

Jag som har fått uppdraget att skapa denna reklamfilm är student inom informations och kommunikationsteknik och får viss ersättning men ser detta framförallt som en möjlighet att lära mig mer om film (video) genom att få förmånen att arbeta med ett skarpt projekt.

• By Hjalmarzzon
      Hej!
      Jag undrar hur dom har gjort den här reklamfilmen. Dom snabbspolar men själva kameraåkningen är fortfarande i samma hastighet, har dom använt en motor till inspelningen så att det går fortare när dom inte snabbspolar och långsammare när dom gör det? Någon som vet?

Inte säker på vart jag skulle lägga tråden så det blev här iaf:)

//Anton
  • Create New...