Jump to content

Visa upp var ni klipper!

premierepro
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
  • 2 months later...

Heh... tja, visserligen är väl en ordentlig vårstädning överhängande innan jag vågar släppa in eventuella klienter/kunder i min håla... men just nu.. så här ser det ut där jag klipper och animerar mina filmer... (notera att det ligger åtminstånde två saxar där bland ratet;)),,, vad är det man brukar säga om genin och ordning?

Men planer ligger på en stoooor renovering och uppgradering (så jag bland annat slipper ha ett täcke över datorn för ljuddämpningens skull som ändå inte fungerar.)

IMG_0161.jpg

• 5 months later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By sandrahink
      Hej!

Vet inte om jag har prickat rätt forum, men eftersom det ingår i rekvisitan så gör jag ett försök.

Det kommer att, under flera tillfällen under inspelningen, förekomma när en tonårstjej sitter och bloggar.
      Det kommer även finnas delar när en annan person skriver kommentarer på hennes blogg från en annan dator.
      Under inspelning kommer det även att ingå chatkonversationer mellan de båda personerna.

Nu är då frågan.. hur löser jag detta utan att betala för onödiga webbhotel och utan att dra in en massa reklam. REKLAMFRITT!

Min idé var att om jag bygger en hemsida (i vilket hemside-skapar-program som helst som passar för just datorerna som ska användas) och sedan kör en s.k. "test-screen". Då går ju sidan ut på webbläsaren och så kan man klicka och ha sig bäst man vill. (Då behöver man alltså inte publicera sidan)

Är detta en dum idé? Eller finns det någon med bättre ideér?
      Det där med chatkonversationen har jag inte riktigt någon idé på än så om någon har någon idé angående detta också så är ni välkomna att kommentera =)

Skriv om ni har några ideér! =)

Tack på förhand
    • By Anders Myrdahl
      Tjena är ny på detta forumet. Verkar vara ett bra forum för folk som är intresserade av att skapa film.

Min fråga är om någon bara så där rentav vet en billig och bra dator som man kan redigera film i. Då menar jag som klarar av att rendera i realistisk tid osv.
      Min budget ligger på ungefär 4000-5000kr. Mer än så vill jag inte lägga för att jag ska köpa en extern mikrofon också.;)

Tack i för hand!
    • By Korvenffs
      Hejsan.

Min kompis gav mig sin dator m.m. för att jag skulle kolla på den.. Det är lite fel på den som inte jag kan med :S

När man startar upp den så står det på skärmen '' No signal '' så stängs den av som om det vore att datorn var avstängd. Och så hörs det pip,pip,pip,pip en annan ton på pipet sedan en lång paus sen så börjar det pipa igen pip,pip,pip,pip annan ton på pipet. Alla pipen är korta. Han har testat med att ha olika skärmar men det är samma sak ingen bild och så står det '' No signal ''

Jag tror det är något fel på grafik kortet eller något fel på anslutningskabeln eller så är det något drivrutin som har kraschat.. Jag har ingen aning jag har aldrig varit med om något sånt innan

Jag vet inte vad det är för moderskort och sånt men jag kan ta och titta upp det senare ifall ni skulle behöva veta vad det är för grejer som dumburken innehåller :)
    • By AndTuts
      Hej jag undrade om det är någon här på forumet som har testat att redigera film på iMac G4/G4 cube? Nästa år, när jag börjar 7:an skall jag få ett nytt rum. Där jag skall införskaffa en iMac 27". Jag tänkte att man skulle kunna skaffa en iMac G4 (sphere med den roterande skärmen) och ha bredvid den nya. På den nya hade jag tänkt mig typ, AE, Apple Motion, Photoshop och 3DS MAX (Eller något sådant). På G4:an hade jag tänkt mig att jag skulle kunna köra Final Cut Express för lättare redigering av mindre projekt. Någon som har någon invändning? Skall fråga samma sak på MacWorld Forum och 99.se :-P :i:birp (Allt tomrum i mitten av bilden finns inte)
      På bilden ser ni att på hörnskrivbordet står det två datorer (den stora 27" iMac den lilla iMac G4). Som ni ser står det en MacBook på ett nattduksbord berdvid grönskärmen och kameran. (Det är min nuvarande dator).

/Alf

PS. Jag kommer troligen få en iBook G4 av min kompis kompis

• By JasonCiffe
      Hej!
      Jag och datorer går sådär bra ihop när det gäller tekniskt med delar och vad man ska ha och inte osv.
      Så jag tänkte vända mig hit och hoppas på att någon kan ge mig råd om detta är bra eller ej.

Jag har kollat runt efter en dator som jag ska ha som redigerings dator. Syftet är att använda den till Musikvideos, dokumentär och kortfilm. Inga mega produktioner men jag vill ha en dator så jag kan hålla igång med mitt livs intresse.
      Så idag var jag och kollade på en dator och fick den här sammanställningen som var i den (kan också säga att jag har tänkt köra med Adobe Premiere Pro + After Effects på denna datorn), nu skriver jag som det står på pappret - jag är helt utom kunskap i detta så hoppas att det funkar som hjälp:
      Asus P7H55-M, Intel H55
      Intel I3 540 BOX
      Windows 7 Premium 64 swe
      Corsair Classic 8GB Kit PC3-12
      Cooler Master Sileo 500 m extreme power plus
      Samsung DVDRW 22X Black SATA
      Gigabyte HD5770
      WD Caviar GP 2TB 64mb cache

Är detta något som jag kan slå på? Jag är inte ute efter en super dator, men ha en som är bra som jag kan använda.

JÄTTE tacksam för hjälp och råd! Är det så att detta funkar åker jag ner och hämtar datorn redan nu i veckan.
      Tack på förhand!
      //Ciffe
  • Create New...