Jump to content

RED informationsdag

nostromo
 Share

Recommended Posts

Hej alla

Jag lägger in den här tråden för att se om det finns något intresse om jag ordnar en informationdag om RED. Vi (Kosmopol AB) har en RED som jag tänkte att folk kanske vill titta och känna lite på. Jag har också möjlighet att hyra nya bio Rio (f.d. Kvartersbion) i Hornstull där man har en digital projektor. Under några timmar på en eftermiddag och sen på kvällen skulle man tex kunna:

1. Visa och prata om kameran. De som är intresserade har möjlighet att känna på den.

2. Visa en jämförelse mellan 35mm, 16mm och RED 4K.

3. Visa några korta sekvenser filmade med RED.

4. Diskutera arbetsflöde för material filmat med RED.

5. Ordna visning på kvällen av en film gjord med RED, tex Steven Soderberghs “Che” eller Mark Fitzpatricks ”The Nothing Men”.

Jag tänker mig att det kan kosta 100kr för eftermiddagspasset (1, 2, 3 och 4) och sen ytterligare 100kr för att se filmen på kvällen (5).

Vad sägs? Finns det ett intresse? När: vardag dag, vardag kväll eller helg? Andra förslag?

Kosmopol har en REDutrustning som vi hyr ut och filmar själva med. Gå in på http://www.kosmopol.eu, http://www.highendcams.se och http://www.red.com för mer info.

Hälsa gärna på i Hornstull och prova kameran:

Kosmopol AB

Bergsunds Strand 32, gatuplan

11738 Stockholm

Ring innan för att vara säker på att vi och kameran är inne: 0732 61 67 37

Hälsningar från

Olle Agelii

• 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Andreasn
      Halloj!

Hoppas ingen hugger huvudet av mig för detta nu :OO

Om det är någon som är sugen på att hyra en RED-kamera billigt framöver för något projekt så är det bara att höra av sig.
      Det är ett kit med två objektiv, axelrigg, FF, Kompendium, minneskort, kolfiberstativ med fluid-huvud osv.
      Det finns fäste för Canon och PL-gluggar.

Lite spec.
      1-12 fps 5K FF
      1-30 fps 4K HD
      1-48 fps 3K HD
      1-60 fps 1080p HD
      1-120 fps 1K

Vi sitter i vid slussen i Stockholm btw.

Bilder och mer info finns här:

Cloudberry Film | Hyr Filmprylar!

/ Andreas
    • By cinematik
      Vårt första projekt med RED Scarlet-X blev en musikvideo som filmades på en båtkyrkogård utanför Karlskrona. Videon var ett bidrag till en tävling på Genero.tv.

Musikvideon redigerades senare om till Flaunt feat. Justin Jennings - Have I Made My Point:

Producerad av: Cinematik

Ta en titt och säg vad ni tycker!
    • By Isabella
      ja. försöker göra det klart för mej här nu och behöver hjälp

-media assistent på yresskola/institut efter grundskolan (som inte kostar) eller vuxenutbildning (som kostar)
      -ett eller två årig folkhögskola (kostar det?)
      -kandidat/bachelor
      -magister
      -doktor

i Finland finns det universitet eller yrkeshögskola. Vad är skillnaden mellan yrkeshögskola i Finland och högskola i Sverige?

är magisterexamen ett eller två årig? hur många stude/högskole poeng skall man ha innan man söker till magisterexamen?

Jag studerar just nu till Kandidat (240 studiepoäng) 4 års studier med praktik. Men på wikipedia står det att man kan få kandidatexamen bara på 3 år. Hur många poäng skall man ha då?

Edit: jag pratar alltså om filmutbildning
    • By cinematik
      Julafton på kontoret! Igår anlände ett efterlängtat paket från RED. Tyvärr var inte redmoten i lager, som man använder för att styra kameran med, men vi kommer att börja experimentera så fort vi får chansen!

Glöm inte att följa oss på facebook här!
    • By carrow
      Hejsan! Jag har snart läst 3 år film i gymnasiet, vi har då arbetat bara med kamera förut men nu har jag snöat in på animation, 2D animation mest. Jag har gjort animationer förut, i olika tekniker men jag tycket att den tecknade stilen är mer min grej. Jag skulle gärna vilja plugga vidare på detta efter skolan, så jag undrar om någon vet någon bra skola eller utbildning med 2d animation, helst i Sverige? Hur ser animations jobben ut i Sverige, är det svårt att får tag på något efter utbildning?

Tack för mig! :)
  • Create New...