Jump to content

Falsk Otrohet (4:07)

bonner
 Share

Recommended Posts

Falsk Otrohet är resultatet av en överambitiös filmuppgift som gjordes under september. Vi stressade igenom filmning och redigering på tre dagar och blev rätt nöjda med tanke på de förutsättningar vi hade.

Ni får gärna påpeka dåliga och bra saker, oavsett hur självklara de är. Alltid intressant att få saklig input. Jag vill speciellt gärna veta om folk förstår vad som är den falska otroheten då det inte varit självklart för alla.

Filmen ligger på: http://www.youtube.com/martinwikner

Tycker det var en lite mysig film det här. Tror jag förstod den falska otroheten, ni ville måla upp att han visste om att hon var otrogen genom att han klippte sönder foton på henne, och ni målade upp henne att hon måste berätta det för honom?

Lite kritik. Jag personligen skulle undvika telefonscener av såna här slag då dem är väldigt tråkiga. Jag skulle hellre velat se en dialog mellan henne och väninnan, kanske på ett café? Det kanske t o m skulle gjort poängen ännu mer tydlig?

Jag gillar den, enkel och effektiv idé, ok foto. Man skulle kunna tänka sig att dra ut avslöjande ett ögonblick till, att man i dialogen vilseleds lite till om fotot på resebyrån, och att man inte får se hela hans fotocollage förrän i allra sista bilden, att bilden innan är en närbild där det lika gärna kan vara någon elakt han planerat.

Tycker det var en lite mysig film det här. Tror jag förstod den falska otroheten, ni ville måla upp att han visste om att hon var otrogen genom att han klippte sönder foton på henne, och ni målade upp henne att hon måste berätta det för honom?

Lite kritik. Jag personligen skulle undvika telefonscener av såna här slag då dem är väldigt tråkiga. Jag skulle hellre velat se en dialog mellan henne och väninnan, kanske på ett café? Det kanske t o m skulle gjort poängen ännu mer tydlig?

Tackar! Ja, det är ju den första bilden vi vill att folk ska få när de ser den - att han är medveten om att hon är otrogen och är lite lätt labil, vilket ju alltså inte stämmer då de båda gör något fint för varandra.

Jag kan hålla med om att det blir lite väl mycket monolog i telefon. Dilmemmat var att det bara fick handla om två personer och att vi bara hade två dagar på oss att filma.

Ja, idén om att att dra ut det lite till hade nog funkat bra. Ursprungligen hade vi tänkt att han skulle stryka omkring i lägenheten med sin sax och göra suspekta saker, men det hann vi helt enkelt inte. Att hålla kollaget hemligt längre hade vi ju dock lätt kunnat fixa rent klippmässigt.