Jump to content

Inglourious Basterds

Recommended Posts

Ser verkligen fram emot det här! QT är en av de bästa helt enkelt.

Jag har också för mig att det inte är en remake utan en hyllning till alla hans favoritfilmer i den genren. Tror att jag läst någon intervju om det med honom. Kill Bill var ju inte heller någon remake av någonting, utan det var mer olika ting som han hämtat från olika gamla japanska filmer. Han fick faktiskt nästan idén till kill bill från en svensk film men det är ju ändå ingen remake. Det som är skillnaden den här gången är att han använder sig av samma titel som en gammal film och just därför brukar man missuppfatta detta.

jo men vore kul om han gjorde en "egen" film igen. sin egen spin på en "död" genre som han gjorde med gangsterfilm eller heistfilm eller whatever.

senaste rullarna har bara varit o pressa in så mycket av hans favoritsaker som går och referenser till genrefilm i varenda jävla scen. ja vet inte ja ser i princip bara sån film där han lånar ifrån så det är lite kul och känna igen vissa grejjer men det blir alldeles för mycket. lite som att han gjorde sina bra filmer och nu kan han bara vara som en barn i filmens värld o göra allt som hans hjältar gjort.

nåt sånt

men det är ju alltid spännande o se vad han gjort dock. en scen han gärna får sno rakt av är när dom hittar dom barbystade kvinnorna som badar och allt är frid och fröjd tills negern kommer och allt bli bananas haha...fantastiskt bra scen.

men men, jag vill helst se honom göra en agentfilm eller nån deckare mer åt giallohållet.