Jump to content

Drog/tobaks fri piprökning

Desecrated
 Share

Recommended Posts

Hej

Jag behöver nånting att röka i en pipa som inte innehåller tobak eller droger då personen som ska röka den är straight edge.

Det finns ju örtsnus för dom som försöker sluta, kanske vet ni nåt liknande för dom som vill röka pipa på film utan att riskera hälsan :)

Pipa drar man väl inte halsbloss? Utan är väl som ciggar..

Röker du en till 2 sånna i under din lifstid så är de nog bara bra för dig.. Sätter igång kroppens beskyddningsprocess..

Börjar bli farligt först om du röker XX antal om dagen.. :) Så vill inte lura på er något.. Men en pipa!

BTW all vatten-pips-tobak som säljs i Sverige nu (Till 80% vad jag försökt) är nikotinfritt.

Blyerts innehåller (inte helt) oväntat nog en del bly, vilket inte ska inhaleras av någon.

Nix. Det finns inget, och har aldrig funnits, något bly i blyerts. Det är bara grafit och bindemedel. Namnet är ett missförstånd som har hängt med sedan 1500-talet. :)

När man först upptäckte grafit - ett väldigt mjukt mineral - så trodde man nämligen att det var en form av blymalm... (vårt "blyerts" kommer direkt från ty. Bleierz, "blymalm")

Jag hoppas att ingen tar mig på orden när jag skrev om pennväss. Blyerts innehåller (inte helt) oväntat nog en del bly, vilket inte ska inhaleras av någon. Någonsin. Gör inte det. Rök en vanlig cigg. Du dör inte av en.

Nepp, grafit är det som är i pennorna...

edit: såg att det redan skrivits, sorry. Och gällande att röka en vanlig cigg så ville han ju inte det, skulle själv aldrig göra det för en film eller teater eller liknande, usch!

Personen i fråga är straight edge.

Jo jag vet men förbisåg det när jag svarade. Finns för övrigt örtcigg, var man hittar sånt vet jag inte. Man väl fejkröka och lägga på digital rök. Funkar minst lika bra. kanske står i nåt tidigare inlägg...

Det jag ställer mig frågande till är dock,

Är det superviktigt att karaktären röker i scenen?

Är denna straightedge person den enda skådespelaren du kan tänka dig ha med?

Jo jag vet men förbisåg det när jag svarade. Finns för övrigt örtcigg, var man hittar sånt vet jag inte. Man väl fejkröka och lägga på digital rök. Funkar minst lika bra. kanske står i nåt tidigare inlägg...

Det jag ställer mig frågande till är dock,

Är det superviktigt att karaktären röker i scenen?

Är denna straightedge person den enda skådespelaren du kan tänka dig ha med?

där har du en poäng. Var kretiv, varför måste han röka? Varför inte äta ett äpple, bita på en penna, tugga på en salt pinne, mickla med en rubrickskub, eller dricka en öl?