Jump to content

Mimikry - Nell (musikvideo)

Djungelsmurfen
 Share

Recommended Posts

Har jobbat med en musikvideo åt Mimikry under de tre första veckorna den här månaden. Videon är till låten Nell från deras nya skiva (Alderland) som släpptes förra veckan.

Den är filmad framför green-screen, så mitt jobb har varit att skapa alla bakgrunder och effekter i videon.

Övriga personer som har arbetat med videon finns i beskrivningen till videon på myspace.

Videon ligger uppe på Mimikrys myspace, så kvaliteten är väl inte den bästa men förhoppningsvis syns det nånting iaf. :)

http://myspacetv.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=45090896

http://img224.imageshack.us/img224/434/nellfinalmasterdenhrskajk9.jpg

• 2 months later...
  • 1 month later...
Riktigt cool, vilka program använder du när du redigerar? låten är bra, är själv ett stort Mimikry fan:)

Jo Mimikry är sköna :) Videon är klippt med Adobe Premiere Pro, vilket dock inte är gjort av mig, utan av regissören Markus Bohman.

Sen har jag gjort alla effekterna med hjälp av After Effects, om man bortser från 3d-bakgrunderna som är gjorda i trueSpace.

Nice, skulle inte banga på att jobba på en Mimikryvideo. Heavy har blivit rätt smal på senaste. :p

Gillar dock inte resultatet särskilt, tv-apparaterna är häftiga men borg-bakgrunden är inte bra. Keyingen är för det mesta bra, vissa stunder dock riktigt dålig - för luddig.

Varför linsöverstrålning??

Hmm.. vad är det du inte gillar med bakgrunden? Det jag själv stör mig mest på, är att gallret i fönstret ser alldeles platt ut... vilket beror på att de är just vad det är också (textur på en polygon bara) :OO

Keyingen som ser lite "luddig" ut, antar jag att du menar är på de klippen där grönskärmen var lite överexponerad, och självklart bör man ju inte använda material som är så överexponerat då.. men på grund av tidsbrist, med mycket kvar att göra när deadline närmade sig, hann vi tyvär inte göra så mycket åt det. Så de är ju lite trist.

fan jag gillade den mesta av den :) om jag skulle zappa förbi ztv på kvällen och den här videon plötsligt börjar så skulle jag nog ha stannat o kollat mest pga kameravinklarna :P bättre en det mesta tycker jag =)

Roligt att du gillar den :)