Gå till innehåll

Två trailers till kommande storfilm.


larni_weskel

Recommended Posts

Det här är nåt av det bästa jag sett här på voodoofilm! Jag förstod absolut ingenting men jag blir euforisk varje gång jag ser dem.

Trailer ett med köttbiten är absolut bäst!

 

Nu ska jag bränna ned dem på så många cdskivor jag kommer åt så jag alltid har dem nära till hands om jag nån gång skulle behövs muntras upp.

 

Frågan är bara; När kommer filmen och hur får man tag på de två föregångarna?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Hur kan man som amatör tala om att bryta ny mark[/citat]

 

Din rubrik talar för sig själv...med en sån attityd förstår inte jag hur man kan skapa film med något annat syfte än att en dag få göra sin egen romantiska komedi med Björn Kjellman och Cecilia Frode eller actionfilm med Mikael Persbrandt.

 

Det finns inget som är mer skadligt för en kreativ bransch än likformighet.

 

Och till alla er som tycker att trailern är dålig för att den inte får ER att vilja se filmen...har ni tänkt på att ni kanske inte tillhör målgruppen?

 

 

...och hur man som amatör kan bryta ny mark...titta på nån av följande filmer:

 

Man bites Dog

Tarnation

Blair Witch Project

Evil Dead

Sabotage (musikvideo av Spike Jonze)

The Dirk Diggler Story

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj, här hade det skrivits litegranna.

 

Jag skall försöka att göra om Trailer 1 så den kan länkas upp igen ikväll. Och själva filmen har det inte gått fort med men nu under jul/nyår så ska den förhoppningsvis bli klar. Jag kommer att länka upp alla tre filmerna så de kan laddas ner. Jag skall även göra en dvd med meny, extramaterial och allt sånt där.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gregorvega][citat=gorse]Hur kan man som amatör tala om att bryta ny mark[/citat]

 

Din rubrik talar för sig själv...med en sån attityd förstår inte jag hur man kan skapa film med något annat syfte...[/citat]

 

Jag har i andra sammanhang dyrt erfarit att man skall lara sig krypa innan man kan ga. Det har tagit nara nog hela mitt liv att lista ut. Det har knappast nagot att gora med installning eller likformighet. Tyvarr har jag bara sett ett fatal av de filmer du namner, men de jag sett argumenterar inte till din fordel tyvarr. Men jag tanker inte ga i polemik med dig, eftersom jag lar knappast overtyga dig och det har heller inget sjalvandamal. Jag delar dock din uppfattning om man skall gora vad man tror pa och kampa med det tills man lyckas. Lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Hade totalt glömt bort det här forumet.

Jaja, nu ligger alla 3 filmerna på youtube iallafall, det är ju inte världens bästa kvalitet man kan få där men men.

Första och andra filmen är inspelade analogt(int så bra kvalla) och tredje digitalt(lite bättre)

 

Sagan om Räven - The Trilogy

Enjoy:

http://www.youtube.com/view_play_list?p=82ADC633EA35F817

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...