Gå till innehåll

Två trailers till kommande storfilm.


larni_weskel

Recommended Posts

nee, varför ta bort den här tråden? Jag tycker man ska få visa vad man vill. Även om man själv hatar det o tycker det är mer värdelöst än 3kg bomull på havsbotten så får man väl ta och krittisera, men inte försöka få den genuine lr efterblivne filmskaparens filmer bannade..

 

btw, jag tyckte filmerna hade en viss charm :). Men de skulle mer passa att ha som ett mellanspel mellan till exempel 2 reportage i ett program lr ngt sådant, än att ha som egna filmer altså..

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg just "trailer" 3.

Ärligt.

du får kalla det vad du vill, men dom filmerna du visat här ser inte jag som några trailers.

 

En trailer är för att visa en del av filmens handling.

 

Och sen det du skriver med att det är ett annat tema i trailer 3 än dom andra.

ööö. va. temat tar du från den riktiga filmen och sen gör du trailers av det.

Allså. spelar ingen roll om du gör 10 st trailers av en och samma film. dom behöver inte vara lika dana. men dom har fortfarande ett och samma tema.

 

jag vet inte vad jag kan kalla detta. Mer ett test för att klippa och filma 1 sekvens.

 

Ursäkta att jag klagar. men jag är bara tvungen.

 

Film eller inte.

 

Det är i alla fall inte någon trailer i mina ögon.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jösses, folk

Vad är det som får er att se rött och spy ut så mycket galla över dessa filmsnuttar? Är det för att de är trailers, men inte slaviskt följer den amerikanska berätta-filmen-så-man-vet-allt-och-slipper-se-den-mallen?

Jag tycker de väcker intresse, till viss del dock.

Man får faktiskt göra film som man vill....

eller?

Länk till kommentar
Share on other sites

En trailer är en reklamfilm för en kommande film. Att visa snuttar ur den riktiga filmen, eller delar av handlingen är därför helt valfritt.

 

Det har kanske blivit mer standard att visa handlingen för att locka rätt sorts målgrupp. Men därmed inte sagt att det skall vara så. I reklam är allt tillåtet, och att väcka uppmärksamhet genom att göra det oväntade eller annourlunda är ett bra sätt att locka publik. Men som synes är det också riskabelt eftersom man tenderar att locka fel sorts publik. Därför faller det tillbaka på den standardiserade trailern igen, med korta utdrag ur handlingen.

 

Lite moment 22, kanske. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok. kanske är så att man får visa vad man vill i en trailer.

Men jag tycker ändå att man måste skilja trailer och korta klipp som dessa.

Visst så är det så att dom flesta trailers är lika dana.

Just för att dom flesta lär sig med en och samma grund.

Att sedan personer försöker vara nyskapande tycker jag är helt ok.

 

Då ska man veta grunderna och veta varför man filmar och klipper som man gör.

Varför visar man en kille som blinkar i typ 30 sek eller en person som städar?

Ger det ett intresse av att se filmen?

Eller kunde man gjort det på annat sätt.

 

En sak som jag tycker är det mest oseriösa i dessa "trailers" är att först kom trailer 1. sen kom trailer 2 (2-an togs sedan bort)

Sen kom trailer 3 med ett nytt tema?

Det stog att trailer 3 skulle vara med ett nytt TEMA.

 

är det inte så i alla trailer. spelar ingen roll hur du klipper dom, att man tar TEMAT från den riktiga filmen och sedan kan man göra tusentals trailers om man vill. (fast med ett och samma tema)

 

Trailer 3 (den med städaren) ska enligt Larni_weskel vara med ett annat TEMA.

 

Är det någon som kan svara på den funderingen så skulle det vara bra.

 

Jag tycker man ska få visa vad man vill. men å andra sidan så vet jag ju själv vilka trailers som ger mig mer smak.

 

Ha d så bra så länge

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

[citat=sir_flint]Såg just "trailer" 3.

Ärligt.

du får kalla det vad du vill, men dom filmerna du visat här ser inte jag som några trailers.

 

En trailer är för att visa en del av filmens handling.

 

Och sen det du skriver med att det är ett annat tema i trailer 3 än dom andra.

ööö. va. temat tar du från den riktiga filmen och sen gör du trailers av det.

Allså. spelar ingen roll om du gör 10 st trailers av en och samma film. dom behöver inte vara lika dana. men dom har fortfarande ett och samma tema.

 

jag vet inte vad jag kan kalla detta. Mer ett test för att klippa och filma 1 sekvens.

 

Ursäkta att jag klagar. men jag är bara tvungen.

 

Film eller inte.

 

Det är i alla fall inte någon trailer i mina ögon.[/citat]

 

 

Fy fan vad jag blir irriterad på din inställning...Poängen med att vara lågbudgetfilmare och göra kortfilm är att göra egna saker, inte att göra hollywoodfilm utan Tom Cruise, Meg Ryan och CGI.

 

Det är ett fantastiskt tillfälle att bryta ny mark och att genomföra en egen vision...Detsamma gäller konceptet med reklamfilm/påannonsering för sin film. Att med hjälp av lite lagom menlös musik visa klipp ur en kortfilm för att låtsas att man gör långfilm som får bioreklam är bara patetiskt. Att göra en teaser som inte innehåller faktiska filmklipp och är lite halvklaustrofobisk á la Eraserhead är kreativt och visar på väldigt mycket större konstnärliga kvaliteter än att slaviskt följa voodoofilms manusskola för att ha våta drömmar om att Ella Lemhagen eller Reza Bargher (ojojoj...jag kan inte stava) ska filma ens historia i Trollhättan.

 

haha...det blev ju lite väl elakt egentligen, men den som vill kan känna sig träffad.

 

Sen låter ju Return of the Räv ganska pissigt...men det verkar vara en plojgrej så lycka till! Andra trailern (nr3) var bra!

 

och så vill jag hälsa till Sting...

Länk till kommentar
Share on other sites

Som gammal gubbe kan jag inte lata bli att kanna irritation over att unga manniskor fullstandig struntar i att lara sig av befintlig kunskap, utan envisas med att uppfinna hjulet om och om igen. Att standigt uppfinna samma sak flera ganger i foljd kan val knappas kallas utveckling och bryta ny mark? Det ar att stampa pa samma flack hela tiden. Voodoos filmskola och annan litteratur finns inte till bara for att nagon haft trakigt och forsoker skriva hur det skall vara. Det finns dar, for att detta har man genom lang erfarenhet klurat ut ar bra metoder. Som i manga andra amnen och omraden brukar man borja med att lara sig metoderna och sen kan man forfina dem. Men att forfina nagot utan att kunna hantverket brukar som regel sluta med att man vandaliserar det man arbetar med.

 

Nar barn lar sig lasa och skriva, ar det mycket vanligt att de tycker gramatiken och stavningen ar mossig och felaktig, och forsoker hitta pa egen stavning och egen gramatik till lararens stora fortvivlan och satter en stor rod bock. Barnen tycker bokstaverna ar fula och dekorerar dem till oigenkannlighet och lararen satter aterigen en rod bock. Men till sist brukar barnen lara sig att lasa och skriva och tids nog skriva intressanta och spannande berattelser. Men skulle de hitta pa egna tecken for alla ljud och egen gramatik till sitt eget pahittade skrivna sprak lar ingen komma att uppskatta deras berattelser for ingen kommer begripa vad de skriver.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...