Gå till innehåll

Particle playground » Eld?


orrbo

Recommended Posts

Tjabba! Har letat hela natten efter någon vettig tutorial på hur man skapar eld i after effects. Jag vill göra en brinnande brasa/fackla.

 

Har hört att man ska använda particle playground till det här men jag satt och dunkande huvet i skärmen när jag efter tre timmar fortfarande hade röda små blippar som flög som vetvillingar över hela skärmen.

 

Hur gör man? Berätta nån som vet!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=orrbo]Tjabba! Har letat hela natten efter någon vettig tutorial på hur man skapar eld i after effects. Jag vill göra en brinnande brasa/fackla.

 

Har hört att man ska använda particle playground till det här men jag satt och dunkande huvet i skärmen när jag efter tre timmar fortfarande hade röda små blippar som flög som vetvillingar över hela skärmen.

 

Hur gör man? Berätta nån som vet![/citat]

 

Eftersom ingen verkar sitta inne på svart så kan jag berätta hur jag löste det.

 

Jag använde CC Particle system II från Cycore. En plugin som är i princip är samma som particle playground som är standard i after effects, med skillnaden att den här har presets där bland annat eld finns. Så jag körde den och så flera olika lager med olika nyanser och storlekar ovanpå varandra så blev det alldeles finfint!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=orrbo]jag satt och dunkande huvet i skärmen när jag efter tre timmar fortfarande hade röda små blippar som flög som vetvillingar över hela skärmen.[/citat]

 

Du har nog förklarat förekomsten av de röda blipparna ganska bra där..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

[citat=orrbo]Tjabba! Har letat hela natten efter någon vettig tutorial på hur man skapar eld i after effects. Jag vill göra en brinnande brasa/fackla.

 

Har hört att man ska använda particle playground till det här men jag satt och dunkande huvet i skärmen när jag efter tre timmar fortfarande hade röda små blippar som flög som vetvillingar över hela skärmen.

 

Hur gör man? Berätta nån som vet![/citat]

Digieffects Delirium Plugin

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...