Spiritual_Chaos 10 Posted May 1, 2008 Share Posted May 1, 2008 Drawn To You Film om en tjej som dagdrömmer på en flygplats. Inspelad i höstas/vintras, klippt och animerad under våren. Sorry att den visas via youtube, men men... http://img521.imageshack.us/img521/911/daniellepb5.jpg Format: Flash Längd: 4 min Utrustning: Blyertspenna, ljusbord, x antal hundra A4-papper, Adobe Photoshop, Premiere Pro... 0 Quote Link to post Share on other sites
Joel_1980 10 Posted May 1, 2008 Share Posted May 1, 2008 Jättebra. 0 Quote Link to post Share on other sites
metroo 7 Posted May 1, 2008 Share Posted May 1, 2008 Wow. Grymt snyggt. Musiken, animeringarna och storyn var ruskigt tajt. Mycket, mycket imponerad. 0 Quote Link to post Share on other sites
High1ander 17 Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 Enda negativa ar, ha inte filmen pa youtube, den fortjanar battre. 0 Quote Link to post Share on other sites
beta75 27 Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 Mycket bra. Gillar dina filmer. Skulle vilja ha lite hårdare kontrast i teckningsscenerna bara. Och att tjejens hörlurar satt åt samma håll när kameran bytte vinkel, sladden... /KN 0 Quote Link to post Share on other sites
Mega99 15 Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Jättebra om man bortser från ovanstående påpekanden. 0 Quote Link to post Share on other sites
Adrijan 10 Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 jag gillar den jättemycket! man gick verkligen in i rollen och hade medlidande. det kändes som hela filmen var en dialog men det var den ju inte :) fina bildutsnitt också! 0 Quote Link to post Share on other sites
GodeDoktorn 10 Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Den var väldigt fin, originell och kvalitativ. Kändes dock väldigt skol-projektig. Söt tjej. 0 Quote Link to post Share on other sites
Film smurfen 10 Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Riktigt nice! :D Grymt gjort, snygga vinklar, och animeringarna var ju riktigt riktigt grymt. :) 0 Quote Link to post Share on other sites
Team_fagott 33 Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Mutcho bra!!!!!. Lite svårt att se tecknigarna ibland, blir för ljusa, kanske beror på youtube eller min skärm. Tipp topp! 0 Quote Link to post Share on other sites
jernby film 1 Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Snyggt jobbat, jädrans bra ;) Gillar stilen, teckningarna, musiken /nils 0 Quote Link to post Share on other sites
Octavianus 10 Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 bra film, gillar idén Dock så ser man inte texten i början för den är för ljus mot bakgrunden, och teckningarna är för ljusa, det stör mig som den, och gör att man blir irriterade. Kanske bara e youtube som sabbar, men ändå. 0 Quote Link to post Share on other sites
vilcans 22 Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Bra! Coolt med animeringarna. Lite banal kanske, men allt måste ju inte vara så originellt hela tiden! Take on me... :-) 0 Quote Link to post Share on other sites
Spiritual_Chaos 10 Posted May 18, 2008 Author Share Posted May 18, 2008 Mycket bra. Gillar dina filmer. Skulle vilja ha lite hårdare kontrast i teckningsscenerna bara. Och att tjejens hörlurar satt åt samma håll när kameran bytte vinkel, sladden... /KN Många har sagt det om kontrsten. tror det blir lite extra fuckat i youtube men är väl lite svagt, vill ha det skissat och inte tecknat. Men kunde kanske gjorts bättre. Angående hörlursladden, aldrig tänkt på det... är ju ett litet klafffel där:) Tack för all kritik och al positiv respons. Det värmer :) 0 Quote Link to post Share on other sites
Spiritual_Chaos 10 Posted January 14, 2009 Author Share Posted January 14, 2009 Kom 2:a på novemberfestival iaf. Lite trevligt. 0 Quote Link to post Share on other sites
miss.m 10 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Åh gud vad sockersöt! Gav mig en lyckokänsla i hjärtat!! Snygg bild och effekter. KANON! 0 Quote Link to post Share on other sites
Zootsuit 10 Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Som många påpekat... ljusa bilder och jag saknade lite svärta och kontrast i bilden rent allmänt. Varför hade engelsk tal på högtalarrösten? 0 Quote Link to post Share on other sites
Nicke_92 17 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Som många påpekat... ljusa bilder och jag saknade lite svärta och kontrast i bilden rent allmänt. Varför hade engelsk tal på högtalarrösten? Antagligen för att hela filmen var på engelska ;) tyckte den var grym! blev alldeles häpen över att människor kan lyckas göra den typen av animationere genom att teckna, och ändå få det så bra! 0 Quote Link to post Share on other sites
simergy 10 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Mäkta imponerad! Den här filmen gav mig själv inspiration till att skapa nu! Tack! :) 0 Quote Link to post Share on other sites
SAA 10 Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Mästerligt! 0 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts