Jump to content

Moppe frakt?

thesnowboarders
 Share

Recommended Posts

Tjena!

Snart är man i moppe åldern och jag har nu spanat in en riktig pärla jag ska köpa. Mopeden finns i Göteborg och det gör jag med men jag vill frakta den till Skåne och detta har blivit ett större problem än vad det egentligen är. Jo visst kan jag ta ett släp på en cykel och slänga upp hojjen där men det lär ju ta ett tag xD

Det jag undrar är om någon vet något frakt företag som kan frakta en moped eller om någon av någon händelse har lust att ta emot en slant när dom är på väg till Kristianstad från Göteborg för att frakta den :)

Eftersom Voodoo är det bästa forumet ngnsin funnit på internet så kan det ju inte finnas ngt bättre ställe att fråga på :)?

Och ja, jag har reda googlat :)

/Oscar

om jag vore du så skulle jag faktiskt göra som Christian föreslår, helt enkelt göra en liten road-trip med moppen. Ta tåget dit och köra hem... Göra en "Straight Story" http://www.imdb.com/title/tt0166896/ av det hela...

kan ju inte vara värre än dom två muckande Jägarna som vandrade hem från arvidsjaur till stockholm på apostlahästar alena... tog strax över 2 veckor för dom om jag minns rätt... men det var det säkert värt för dom;)

Eller är du under 15 år så du är rädd för att farbror polisen ska ta dig?;)

Säkert dum fråga, men varför kör du den inte dit?

Sure, tar en stund, men av erfarenhet vet jag att det inte är så brutalt endå, & vägen mellan åtminstonde GBG & Malmö är kul att köra :-)

Nyfiken, varför vill du ha den till Skåne förresten?

Anledningen till att jag ska ha den i Skåne är för att den är trimmad till 80km/h och jag undrar hur polisen skulle reagera om en fjortonåring flög förbi i 80. Sen har jag inte kört moppe och är lite lost så jag skulle lika gärna kunna hamna i Helsinki xD

Trimmad? Kan man följa regler om man kör med en moppe som kör dubbelt så fort än vad den gör?

i alla fall min cross har något som kallas gashantag. Där kan jag bestämma hastigheten själv? Men jag vet inte hur de är på din moppe.. Kanske går på el och en On/Off switch. Till råga på de.. Min 850 går nog ifall jag har tur i 200+ Vilken otur då att max i sverige är 110vägar.

Haha, jag är fjorton år och mopeden är trimmad till 80 och jag undrar hu polisen reagerar när en fjortonåring flyger förbi i 80 xD

Om du flyger förbi i 80 tror jag verkligen polisen är så duktiga att de ser skillnad på dig och en några månader äldre kille...