Gå till innehåll

Riktig nybörjare


Zusen

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har länge funderat på hur man skriver manus och så. Har dock aldrig tittat på det förrän idag. Så som ni förstår är jag verkligen nybörjare.

 

Har skrivit ihop en liten sammanfattning på en idé jag har. Har nog inte riktigt fått fram känslorna och så. Men vad tror ni om idén?

 

Storyn är kanske inte jättebra. Men det jag vill få fram sen är känslorma. Få fram hur dåligt hon mår o.s.v.

 

Hej hopp!

test.doc

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är nog lika mycket nybörjare som du, men jag tror min dotter skulle gilla din berättelse (Hon är nitton). Jag har lite samma funderingar som du hur man skall fånga känslor och stämningar. Det tycker jag fattas i de flesta filmer. Men, efter det jag tittat på gamla stumfilmer tror jag att man skall visa känslorna istället för att berätta om dem. Att titta i taket istället för teven, att visa ögonen på huvudpersonen när hon får skäll ochsåvidare ger nog den effekt du är ute efter. "Ondskan" är på rätt spår tycker jag även om jag själv tycker att filmen är en direkt illustration till boken, dvs ungefär som att färglägga en målarbok, och om man inte känner till boken är det lite svårt att se känslan i filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så du tror att detta skulle fungera att arbeta vidare på?

 

Skulle vara kul med lite åsikter innan man sätter igång och tänker massa mer. Det kanske är en jättedålig idé, vad vet jag.

Men det är iaf något som jag skulle vilja göra en film om. Och som sagt, det ska vara med massor med känslor som inte riktigt visas i texten som jag har skrivit.

Länk till kommentar
Share on other sites