Gå till innehåll

Rök i 3D studio MAX


Leviant

Recommended Posts

Har suttit och pysslat lite med några tutorials jag funnit på nätet, men resultatet har inte varit så övertygande. Det ser mer ut som en stor tjock pelare av något konstigt som stiger mot skyn.

 

Vad jag är ute efter är en tutorial där man iallafall kan anta att det är rök. Obs! Jag är INTE ute efter små strimmor av cigarettrök.

 

Finns det någon som vet hur man ska bära sig åt för att åstadkomma detta, eller vet någon om det finns någon bra tutorial?

 

Tacksam för svar snarast!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad vill du ha för rök? ett sätt är ju particle array, particle type=facing, och applyar ett material med glossiness=0, och "smoke" som opacity mask..

 

Använd "wind" för att kontrollera hastighet och riktning

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej.

Ett hett tips om man vill få skysst rök i sina filmer är att ta en närmare titt på Combustion.

Inte helt svårt att klara av heller då det finns färdiga "för programerade" CGI effekter (såsom rök) att lägga in i sina filmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...